Che Setembre tristo par la nostra capitale.
La setimana pasà el ga marcià in trionfo el ditator venesuelan Hugo Chavez. Co la so camizeta rossa a xe rivà la caricatura vivente del clasico regime totalitario sudamerican.
Come tanti ditatori opresivi prima de lu, el gode de on gran suporto democratego in caxa, e de na gran popolarità in volta pa’l mondo. No importa se xe represivo co la stampa e se confisca i beni de atività privà, tanto lu xe la incarnasion de la volontà del pueblo.
E par el pueblo sinistro de noantri, sto tracagnoto de omo el rapresenta l’eroe de na perdente cauxa socialista. Elora tuti al Lido a sbavarghe doso a na personalità che ga pena struconà su Ahmadinejad in Iran e Gheddafi in Libia.
Tuti in zenocio par adorar l’omo forte, l’amigo dei monopolisti socialisti (difati el ga precizà de esser amigo anca de Berlusconi). In Rusia da Putin el dichiara el so suporto par l’indipendenza de l’Ossezia. Se xe fata co i cari armà (el consenso vien dopo…), alora si, a xe da veri revolucionarios. Ma da naltri el sprota che lu ama l’Italia, “evviva l’Italia” el dixe.
E no stè credar che xe parché on foresto no’l pol saver de la cauxa veneta. El Dalai Lama e xe ndà via da Venessia co la bandiera (veneta) de on popolo, miga co la bandiera (taliana) imposta da Napoleon (nantro ometo forte che ecita i nostri revolucionarios).
Certo che i nostri sinistri venesiani mi li compatiso se i ga invidia de no ver on ditator socialista come i venesuelani. La revolucion par el bene del pueblo ignorante se ga da inporla da l’alto parché se te provi la via democratega, invese de na camiza rossa te ris-ci de catarte el pueblo unido co su na camiza verde.
E difati ancó xe tocà a Umberto Bossi umiliar la nostra capitale co na sfilata de veneto-padani tuti vestìi de verde kitsch. Come la Colonna Rossa, el Menhir Verde el xe el secondo pilastro indispensabile par tegner su la baraca ITA. No importa se invese del Che e de Fidel, i nostri veneto-padani i idoliza Asterix e Obelix, l’importante xe darghe calcosa par mantegnerli in riga, contenerli, faghe cantar anca a lori l’ino talian.
Eco che la Lega Nord Italia la xe nata in parte parché la sinistra elitista la xera sempre pì distante dai disagi popolari, e in parte par contener la riscioxa nasita dela Liga Veneta.
Guai lasarghe spasio a on movimento identitario veneto, co na autentica rivendicasion storico-linguistego-culturale. Mejo inventarse na pajasada artificiale che no porta da nisuna parte.
E dopo venti ani, ecoli ncora tuti lì, fedelissimi, a ciapar ordini da uno da fora che no ga altro interese che mantegner el status quo, e la piramide de privilegi e nepotismo par tegner in riga tuti i so caporali.
Evità el riscio Liga dei ani otanta, i xe stà boni de ricrear l’aparato de potere sul veneto che gavea la vecia Balena Bianca: chel intorcolamento democristian de clientelismo fra banche, politici e industria.
Cussì, par completar el quadreto a go meso el Papa Ratzinger che in sto contesto tricolore el xe solo colpevole parché vestio de bianco. Però el raprexenta la Cexa che anca ela, me spiaxe dirlo, la serve par tegner su ITA.
I veneti i xe sempre stà na popolasion religiosa, na volta anca pì de deso. Ma aver fede no implica mia subordinasion politega. Na volta difati la Serenisima la se serniva el proprio patriarca.
Ancó invese, anca rispeto a altri stati catolici, la Cexa la ga magior controlo e interesi rento el stato talian. Oltre a tasar i abitanti del stato talian, i ga spasi riservà ntei telegiornali e ntei quotidian, i va a braseto col partito pì centralista e italianista (l’UDC), e la lista continua.
Mentre in volta pa’l mondo la Cexa no la ga vù problemi a difender i diriti de popoli soto el taco de regimi, par naltri la starà sempre da la parte de l’Italia unìa. Come istitusion la ga masa interesi anca ela a tegnerne “italiani”.
Ecole qua le tre forse che mantien i veneti soto el taco talian. Xe paradosal parché le dovaria esar tri movimenti baxà sui diriti dei pì deboli, dei pì poareti, dei pì emarginà.
E non a caxo ntel Veneto italiano ghe xe sempre stà el magior disagio sociale. Un descòmodo che ga sempre catà consenso a seconda de l’inclinasion ideologica. Co Toni Negri na volta e co i centri sociali ancó, i veneti i xe sempre stà i pì ativi nel mondo de sinistra. Le derive venetiste rento la Lega Nord Italia le xe quele pì pericoloxe incontrolabili. E par la Cexa el Veneto el xe el pì gran contenitor de fedeli, de risorse e de volontariato.
Un disagio che in salsa bianca, rossa o verde, i taliani i xe sempre stà boni de incanalar par tegnerne soto.
Filipo Dal Lago
PNV
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bianco roso verde color de le tre m… (cantava l’anonima magnagati, in sti ani).
ciò, filipo, e ‘deso bossi, verde de rabia, de colpo xè tornà a parlare de secesion. sì, ciò, el gà capìo come ke la gira, come senpre.
el dixe le stese cose de diexe a pasa ani fa. trane ke adeso el parla de la fratelansa tra lombardi e veneti, visto ke la so invension de la padania la resta apunto na invensiòn. (esiste però el grana padano e la grana dei padani)
intanto el federalismo fiscale el xè blocà dai decreti e no el se farà mai, i dixe i romani a la radio stamatina, tuti contenti.
se i veneti ghe caska anka stavolta, magari i “patani” a sto turno i riesse a otenere sie o sete ministri a roma, invese de cinkoe. ogni elesion pol tornar utile par scambio de posti e potere.
xè solo n’antra prova, par ki ghe n’avese de bisonio, ke l’indipendensa no gà alternative.
ki ke la ofre soto forma de secesion in salsa verde, beh… no xè nient’altro ke on dotor ke va in volta co na laurea finta in medicina a ofrir cure ke no esiste!
🙂
Che miserie…
I par “i tre porcellini”…I è on piasè beo de chel’altro…
Te disi ben Filippo, a se trovemo in bee man con sti personagi!
Gli indipendentisti non capiscono che l’autodeterminazione passa per la presa di coscienza dei cittadini. Perché il Veneto possa essere una patria e non una provincia di uno stato ottocentesco, insomma per costruire un’Europa dei Popoli, occorre che i Cittadini maturino trasformandosi da sudditi passivi a membri attivi, veri legislatori della propria comunità. Agli autonomisti basta essere seguaci obbedienti di uno stato padrone che sentono proprio, piuttosto che cittadini protagonisti di uno stato straniero. Peccato che l’espansionismo degli stati “nazionali” sia stato la radice prima del disastro che stiamo vivendo in questa parte del mondo. La leganodde per la schiavitù della padagna si batte su di un terreno: la sovranità popolare, il ribaltamento dei rapporti di potere tra cittadini e governanti. l’italia può corrompere un pugno di traditori in cravatta verde, ma non può corrompere un Popolo sovrano. I Veneti e gli altri indipendentisti non ne hanno mai voluto sentir parlare. Per questo non hanno mai battuto chiodo.
caro Giacomo e cari tuti, fradei e cusini, una cosa sola xe ciara come l’aqua :
el unica vera forsa del nemigo paron taliano centralista e statalista xe la division de i so suditi.
In efeti fra i vescovi no i xe anbigui su sto tema politego:
http://www.repubblica.it/2009/09/sezioni/politica/crociata-crisi/crociata-crisi/crociata-crisi.html
La Conferensa Episcopale ITAliana (CEI) la dixe ciaro e tondo ke lori i se skiera ativamente par l’unita’ de ITA, parke’ sensa el Sud, i dixe, l’Italia saria pi povera.
Mi digo, l’Italia forse la sara’ pi povera, ma le popolasioni atualmente rento el stato italian le sara’ tute pi rike, dai veneti ai siciliani.
Io vivo al lido e me meravegio che ghe xe tanti gnoranti…. vedi sindaco e giunta de venesia che da schei a i no global per protestar ,e i protesta x a scuola e non per il dittatore dei dittatori da qua se vede l’influenza su sti fioi di beppe caccia e lella luana zanella….ricordo cheda caccia il comune avanza ancora 5000€ che el comune ga paga ae ferrovie per mandare in viaggio a roma i no global……
Egregio Signor Lino,
nel consultare il sito, peraltro molto interessante, del PNV, leggo un Suo post nel quale, nell’arco di cinque righe, riesce a scrivere almeno quattro falsità. Perdonate l’estrema sintesi, ma:
1) il Comune di Venezia non ha mai speso 5.000 €. per mandare in viaggio a Roma i no global;
2) forse Lei si riferisce alla manifestazione del 4 giugno 2003 contro la visita di Bush a Roma e al fatto che il sottoscritto fosse intervenuto per mediare, con la Questura e le stesse Ferrovie, la possibilità che oltre 400 manifestanti da Venezia e Mestre potessero viaggiare con uno “sconto comitiva”, come avviene in occasione di tutte le manifestazioni politiche. Sulla vicenda ho già vinto una causa legale contro Trenitalia e non vorrei essere costretto a vincerne altre con sconosciuti che diffondono calunnie sul mio conto;
3) il sindaco e la giunta di Venezia non finanziano in alcun modo e in alcuna forma i cosiddetti “no global”;
4) rispetto alla discussa visita dal presidente venezuelano Chavez, sono stato – insieme a Gianfranco Bettin – uno dei pochi ad esprimere, “da sinistra” (ma fatico sempre di più a riconoscermi in questa classificazione), un’opinione chiara e decisamente di controtendenza su questa figura e su certi nostrani “innamoramenti”, come ampiamente riportato in quei giorni dalla stampa veneta.
Spiace che tali falsità siano state inserite a commento di un articolo, quello di Filipo Dal Lago, che offriva invece spunti di discussione molto più stimolanti, riassumibili – in ultima analisi – in un interrogativo che sta particolarmente a cuore anche al sottoscritto: è possibile immaginare e praticare per il nostro Veneto un futuro che non sia già scritto come, per capirci, “schiavo di Roma o servo di Milano” ?
E’ nella risposta a tale questione che, credo, andrebbero spese le migliori energie di questa terra, quale che sia la loro provenienza culturale, sociale o politica. Ancora complimenti ai curatori del sito e cordiali saluti
beppe caccia
Caro Bepe,
a go caro che el me articolo te ga piasso. Mi no conosso sta storia dele FS, però ghe tegno a rispondere ala to domanda: “xe posibile praticare un futuro veneto indipendente da capitali foreste?”
Mi penso de si, e el percorso legale del PNV me da sta speransa. Preferisso darghe rento par sto ideale anca se come numari al momento contemo poco.
Ciao,
Filipo
Eser né sciavi de Roma né servi de Milan, vol dir eser sovrani caxa propria.
La se pol vedar come la pì ampia estension de el dirito de sovranità de la Persona, on dirito human dopotuto.
On fato ca mi vedo derivar da on dirito ben pì profondo: el dirito de el libaro exercisio de la volontà de la Persona, on dirito natural, siando ca el xe generà da el nostro pensiero, impalpabile escresensa de la nostra mente.
Alora par eser prateghi, difondar sto conceto, insieme a la conosensa de la nostra storia, de el reconosimento de la nostra identità ca ereditemo da coela storia, e anca de le raxon de vita economeghe e culturali; serve, par dir scèto el nostro dirito de autodeterminar la nostra politega, sintexi pragmatega de le sielte de on popolo ca el ga da tornar eser independente.
Saludi e benvegnesto in sto blog.