Na roba che la me piaxe del Pnv l’è la so forsa argomentativa. Nialtri no ciacolemo mia a vanvera, par darghe on canbio de aria a la boca, fà i politici italiani, italo-padani o italo-veneti. Nialtri argomentemo e nemo vanti par rajonamenti che i’è baxà de sora a l’inteleto. No proclami, no slogan falsi, no strucamenti de oci ai pexo istinti umani tanto par catàr su voti. L’onestà inteletual, la voja de far, el discorar co el sorixo e mai incagnii e, sora de tuto, la forsa granda de le nostre idee le xe el nostro bilieto da vixita; bilieto che, staxì serti, no’l deventerà mai on “papello”.
El ga dito ben el prexidente Lodovico Pizzati: “L’indipendensa a xe no stroxo a senso unico. Na volta verti i òci verso l’indipendensa nisuni torna indrio”. L’è propio vera, la ga dito propio justa. Co te verxi i òci e te capisi che voler rivàr a esar libari no l’è niente de nefando e no l’è gnanca da egoisti, te se ga verto la via. El Pnv l’è machina ndo te ghe da salir par ndar sparai verso sta via de l’independensa. I nostri argomenti, i argomenti de l’independensa, no i ga paura de niente. No i pol esar afondà parché i xe baxa sora l’aspirasion lejitima e sacrosanta de un popolo de un teritorio che el vol esar da novo independente par via emocratega: dixime vialtri ndo che la dovarìa star la mostruosità.
Sta stimana a me son trovà in na discusion via internet co on me amigo napoletan che el comentava el obietivo de el Pnv de rivar a l’indipendensa. No l’era mia contro par principio, ma in pradega el dixea che a la fine de la fiera, l’era na question de schei. I se ga xontà tanti altri comentatori e el suco el jera senpre coelo: “semo tuti uguali”, “semo tuti italiani”, “parché dividarse?”, “vardè che dopo a starì pexo” (uno el me ga dito cusita!!), “sforseve par far ndar mejo l’Italia e no staxì a pensar a ste utopie” etc etc. La discusion la se ga mantegnù so on registro cordiale e pacifico e mi a go spiegò le nostre raxoni. A go dito luri che el pexo de on citadin de on Stato de sinque milioni de persone l’è on fraco pì pexante de uno rento on Stato de siesanta milioni de persone (cioè, a podaresimo far democrasia direta piasè che in Svisara), che la storia de la Venetia l’è na storia de independensa e de cultura original, che la voja de esar libari no inplica nisuna idea rasista, che semo on partito moderno e verto. Me son inpuntà a spiegarghe che la sarà anca na question de schei (a ghe mancarìa!) ma che strenxerla solo a na question de schei a vol dir no farghe justisia. L’è voja de vivar rento on Stato eficiente, on Stato che no se conporta mia da canaja che te stofega co te te movi. L’è voja de verghe on sistema politico pì visin al citadin, on sistema politico che no’l xe mia sentìo lontan e foresto. L’è voja de verghe la posibilità de vardar co speransa al futuro parché a savemo ben che a star inte lo Stato italiano a semo drio ndar longo na via in disesa che la ne porta verso la mixeria nera. L’istesa mixeria nera che l’è rivà co i Savoia dopo el plebiscito-trufa del 1866. Insoma, l’è voja de verghe on futuro.
Tanti comenti i’è sta scriti, ma, a lexarli, nisun el me ga savuo dir, in pradega, parché se co on referendum i Veneti i voterà par deventar independenti, no dovarìa mia nasar na Venetia libara. La forsa dei nosti argomenti l’è la nostra arma che spara ancò e spara diman, a la fine la colpirà tuti i Veneti. I stesi Veneti che deso i me par on fià indormesà a spetar el miracolo dal cielo par pasar la crixi. Co i capirà che la libartà no i ne la regala nisuni ma gavemo da conquistarla nialti par nialtri, la via par l’independensa la sarà na voltarela, na caminada de salute. Spara ancò e spara diman, a no restarà pì in piè gnanca on luogo comun italiota.
Luca Schenato
Pnv Verona
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Bravo Luca, me ga piasesto la to argomentasiòn e me riconosco al…1000 par 1000.
Go riscontrà ke, dai e dai, koando ke te parli con veneti “dipendenti”, e tagliani vari, de ‘sto argomento, a se riva a un limite de logica dove ke xè incontrovertibile le rasòn de l’Indipendensa e no solo del Veneto ma de tuti i posibili stati de la Itaglia. Solo ke la forma mentis la xe tale ke te rivi a na sorta de corto circuito, te ghe lo vedi proprio in te i oci, come na scosa al serveo…no senpre xè suficente, ma xè senpre na giosa utile.
Rivare con le parole fin a farghe vedare koel alto ma fragile muro del carcere tricolore, no xè senpre fasile: ma xè inevitabile (parké lì porta la logica, no l’ideologia)
Brào! Me piaxe…
pos dir de aver proà la stesa situasiòn… cuando te ghe conti ala zente come e parkè esàr indipendenti xè mejo, ala fine del discorso par ke i se ilumina, xè come vegnù fòra da on longo sono, da un torpor, on incantesimo… el nostro conpito pì difisie xè proprio cuesto: risvejàr le cosciense…
Brai toxi…Brao Luca. Te digo n’altra roba: te sì uno che parla poco ma che scrive un gran ben…perchè te sì come na vongoea, come un peocio nero de mare…filtra filtra etoitri de aqua…e magna e se nutre soeo de roba bona…Brao Brao oncora…e brai a tuti nialtri….ora xe tempo de agir…de movarse…de farse sentir ! E de tirar su xente !E de darghe na speransa a chi che voe vardare vanti e no ‘ndrio ! W el PNV ! W noialtri tuti !
Na roba cognaria zontarghe al to bel scrito, tanto pa esar ciari na olta par tute.
L’independensa no se chistion de Skei.
Ancia se dopo stemo pedho mi prefariso cusita, poareto ma libaro. So seguro voialtri se dacordo.
@Siorbeo
be ma tanto no ghe xe da preocuparse… de schei ghe ne gavaremo tanti! 😉
Sicome tuti I ne dixe ca semo ipocriti: dixemo ca xe par raxon culturali (ca xe anca vèro) ma invese A xe par i skei, alora mejo cavarghe la sabia da soto le fete, e dixemo ca XE PAR I SKEI !
A vojo vedar cosa ca i tira fora dopo de lagne. 😉
Mi invese so coel blog cità da Luca go dito ciaro e tondo ca pì ca par coestion culturali (cusì I ghe la mola de ruxarghe torno), xe *anca* par i skei, ma soradetuto xe par MOTIVI POLITICI: ovèro volemo far la nostra politega so tuti i campi sensa interferense, e xe on nostro dirito!
E dopo la politega la xe sempre so materie economiche, parché el omo el xe indisolubilmente ligà a la economia, a xe stupido menarla sia da parte de coeli ca I proclama raxon culturali, sia da parte de coeli ca I ne acùxa de nar drio i skei ignorando in sto modo el furto economico perpetrà ai nostri dàni.
Son dacordo co quel che dixè, ghe mancaria altro. No so pì gnanca mi cossa pensar, parchè manca la cosciensa ecco cossa che ghe manca ai Veneti. La xè tanto dura da farghe capir a sti testoni de Veneti: no ghe xè sol i schei a sto mondo e bisogna essar manco fataisti e pì reattivi co se parla fra nialtri. Ripete: no xè fasie: scuseme e coregeme se sbaglie ( mi saria un treno per aver l’indipendensa) ma el popolo veneto purtropo, me costa tant dirlo, el xè ignorante parchè nol conosse la so storia e i ns veci i xè vegnui veci sempre lavorando e tasendo: cossa se pol pretenda di più ades? Forse sol la miseria che vien vanti la pol farghe verzar i oci, che S.Marco el ne aiute. W el Veneto e S.Marco liberi!
@Claudio:
FASO EL AVOGADOR DE EL DIAVOLO.
Ma se xé *solo* par skei (motivi economici), uno el podarìa dimandarte, ma parké no ti fa la to batalia par tenherte i tó skei drento el Vèneto restando int’el contesto Italian o Erupeo… par cosa xé ke ti gavarisi bixonho de l’indipendensa ?
E se xé *anca par motivi politeghi* , paké ti te dixi ke dovarisimo “volere la nostra politega só tuti i canpi” e ke parfin el xé “un nostro dirito”???
Da cosa xé ke ‘sto dirito el nase???
El dirito naturale???? I TE RIDARIA DRIO… Podaria darte raxon, MA I TE RIDARIA DRIO
El dirito anarco-naturale a esare libaro de seliere de far coel ke ti vol??? I TE RIDARIA DRIO… Podaria darte raxon, MA I TE RIDARIA DRIO.
IN REALTA’, ti, mi e tuti i vèneti a gavemo dirito de autodeterminarse parké semo vèneti… e cuesto no ne pol contestarlo nisun.
Dà el fato de gaver el dirito de autodeterminarse in coanto vèneti a ghe va drio tuto el resto: dirito de crearse el Stato ke volemo e conseguentemente la politega e l’economia ke mejo la se conforma a el nostro “esare vèneti”.
E da cuà ke el punto Culturale, Léngoistego, Tradisonale, Storego, Identitario e Etnego i deventa el fulcro asiomatego da indove dopo se pol costruirse tuti ke altri raxonamenti: dirito economego de el Popolo Vèneto, dirito politego de el Popolo Vèneto… e tuto cuelo ke vien prima anca pì inportante de coesto.
Sensa ‘sti asiomi de partensa, uno el te dixe : parké fare cusì tanta fadiga par tenherte i seki ke te ricavi??? Fa la tó batalia in contesto italian… No te va bèn? Emigra!
Come te vedi, anca la raxon economica (skei) o politega (dirito de farsela in caxca propia), sensa le fondamenta identitarie e etineghe le pol esare contronà co na serta fasilità.
😉
Ciao, Andrea
/”Ma se xé *solo* par skei (motivi economici), uno el podarìa dimandarte…”/
No stemo cambiar le parole, mi go dito le robe in modo diverso.
Dir *anca* no implica la exclusività par cui coelaltro saria *solo*, semai xe incluxivo.
/”…ma parké no ti fa la to batalia par tenherte i tó skei drento el Vèneto restando int’el contesto Italian”/
parché 1) el contesto italian el xe iriformabile; 2) el contesto veneto el xe pì picinin e pì a mexura de la so popolasion; 3) el contesto locale el xe de securo pì semplice da riformar, o anca rivolusionar; 4) no me pare justo impor la vixion de na popolasion so le decixion da nantra popolasion on mucio pì granda, vuto ca “esportemo” el modelo veneto, fà I ga “esportà” la democrasia in Iraq?
/”IN REALTA’, ti, mi e tuti i vèneti a gavemo dirito de autodeterminarse parké semo vèneti… e cuesto no ne pol contestarlo nisun.”/
Tecnicamente no, o mejo no solo par coesto. Anca come omeni ghe ne gavemo el dirito, e no ghe xe ninte da ridar, visto ca xe diriti stabilij da i diriti humani e dei popoli.
Dir “paché semo veneti” juta, ma no xe fondamentale.
No ghe xe na definision precixa de popolo, salvo el reconosar ca on popolo pol eser coel grupo de persone ca le se riconose e distingue rispeto altri popoli (co on o pì de sti trati: cultura, lengoa, comune destino – ovèro raxon meramente economeghe -, etnia, storia comune…).
Popolo el xe coel de on paexe, popolo xe i Ladini, i Belunexi, evc.
Xele coale le distinsion tra sti popoli e el popolo veneto?
Tuti xe popoli, tuti se riconose e se distingue, tuti ga dirito de autodeterminarse, ai sensi de le legi internasionali; i cui dubi determinà da consuetudini fora de el tempo par limitar sto dirito a taluni popoli invese ca altri, i xe petà doxo co fati ca ga fato da precedente: Kosovo, Abkhazia, Osetia del sud, ca de facto i xe one-way processes.
Concluxion: Nisun nega le raxon culturali tanto quanto no se pol negar le raxon economeghe e soradetuto coele politeghe, e el punto pì importante el xe ca tute ste raxon le xe invèro ligà tra de lore, parché le raixe culturali le predetermina le carateristeghe e inclinasion de na popolasion a stabilir el so percorso economego, e la economia la condisiona coele culturali, e la politega no pol donca presindere da sto aspeto indisolubile: cultural-economego.
Ma a la fine, feto sti discorsi co de la zente ca la se indormesa dopo el primo paragrafo? In prima batuta serve resposte rapide e sintetiche, e alora, vaga anca dir: si, lo femo *anca* par skei!
😉
Ciao, Claudio
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> Dir “paché semo veneti” juta, ma no xe fondamentale.
>
Varda ke el Stato ke ti te vol creare in sevito a l’Indipendensa el se ciamarà Veneto, Venetia, TriVenetia… o calsosa indove ke la parola Venetia o Veneto saltarà fora… e se no la xe na roba fondamentale cuesta, dime ti cosa ke xe fondamentale in tuto ‘sto discorso par l’indipendensa.
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> No ghe xe na definision precixa de popolo…
>
Te ghe raxon, ma el ghe xe par “etnia” “nasion”… e varda caxo el Partìo indove ke ti te militi el se cìama “nasional vèneto”…. vedi ti.
>
> Xele coale le distinsion tra sti popoli e el popolo veneto?
>
Lèngoa, Cultura, Tradision, Storia => Identità
>
> Nisun nega le raxon culturali tanto quanto no se pol
> negar le raxon economeghe e soradetuto coele politeghe,
>
No, nisun le nega… ma forse cuelo ke no rieso a spiegarte xe ke le raxon economike e politike le xe poxà de sora a cuele identitarie (e no solo culturali)…
Forse le raxon economike e politike le podarà pur esare paritetike fra de lore (so el steso piano), ma le poxa so na fondamenta comune : Identità Veneta (int’el nostro caxo).
E ricordate ke na caxa la posarà pure senbrare bela e confortevole, ma se no la gà fondamente solide, a voja ke la restarà in piè.
Siorbeo el ga afermà ke anca se dopo l’indipendensa se dovese stare pexo de deso, lu el preferirà esare libaro e poareto ke benestante e s-ciavo de Roma.
Mi la vedo na ipotexi posibile e plauxibile…. ma me sento de sotoscrivarla in pien…. Sì, sotoscrivo in pien l’afermasion de Siorbeo…
… e ti ???
Andrea, porta pasiensa, ma te ste faxendo giravolte so i discorsi.
No te pol spacarme on pensiero par cavar fora na ipotexi, ndo par forsa te vol cavar fora na raxon.
Ti prima te me dixi ca i ne ridaria drio se se apela a raxon tipo coela de el dirito naturale. Bon sicome coesto implica ca coeli ca dovaria ridar i xe coeli ca oserva so on piano internasional, alora mi te go confutà sta afermasion parché in ambito internasional no ghe xe popolo definio, e par definirlo se dopara dei metri ca pol benisimo eser aplicà a la popolasion de on paexe, de na region o anca de on grupo etnico.
Co digo ca la definision “Veneto” juta, lo digo tegnendo conto de sto punto de vista internasional, ca el xera coelo ca ti te sotointendevi co te ga dito “i te ride drio”. Juta par ovie raxon de radicamento intel tempo de na popolasion ca la xera dexà reconosesta a level internasional fin el 1797 (e anca dopo, incluxo el 1866).
Mi NO DIGO ca la identità la sipia inutile (se lo go fato dime dove), ma digo ca la xe forse el colante ca pol vegner fora par tanti motivi, e coelo economego no el xe par ninte secondario.
Te go sciario ca le raxon economiche le xe ligà indisolubilmente a coele culturali, e viceversa, ma la identità me lo spieghito ti cossa la xe se no on sentimento de comunamento ca el xe fondamentalmente culturale?
Te lighi etnia co nasion, ma varda ca coesto el xe on eror: la nasionalità la xe on sentimento, ovèro on fatore culturale, la etnia la xe invese ligà a elementi fisici, la xe DNA.
Mi rifiuto sta idea, par mi pol eser me conasionali anca persone co diversa estrasion etnica se coeste le condivide co mi on comune modo de intendar le robe, na mentalità.
Repeto, la nasionalità la xe soradetuto on sentimento de acomunamento, ca el se pol ver solo co persone ca le ga mentalità mia masa diversa da la tua.
La mentalità no le xe le idee, la xe invese on modus operandi.
Te podarè argomentar ca sto modus operandi vien fora grasie a raxon etniche, e naturalmente coesto no lo contesto, xe asiomatico.
Donca tornemo al punto in cui xerimo partij: se pol scondarse dadrio raxon culturali sensa reconosar ca ghe xe raxon economeghe? Parché coesta la xera la oservasion inisiale.
Mi digo de no. E go zontà (so to istansa) ca anca le raxon identitarie le xe ligà a coele culturali.
La sintexi ca intendo dir quindi, xe ca ghe xe on ligame streto tra identità e cultura, e la cultura la condisiona le sielte politeghe, donca la economia, ca a so volta inevitabilmente condisiona la cultura. Insoma ghe xe na compenetrasion e no xe posibile sinderla.
La to domanda finale la alude a la economia, ma pensando ai skei, star male ovèro ver manco skei par Siorbeo no xe importante, par lu xe importante eser “libaro”, lo go virgoletà parché el ga doparà proprio la parola LIBARO.
Te me domandi, “e ti”? Vuto saver se vojo sentirme libaro? Davèro te vol farme sta domanda? 😀
E la me resposta, cambiaria coalcossa so el balanso tra implicasion economeghe, culturali o identitarie …o politeghe?
Vedito, el erore grando el xe propio coesto.
A ghe xe un modo de dire in Vèneto ke el xe “i veneti i xe gandi lavoratori, i ga voja de lavorare, e i fa de tuto par lavorare”.
Cuesto el xe un aspeto culturale.
A ghe xe ki ke me dixe ke el vole l’indipendensa par sto motivo, ke la xe na carateristica tipica nostra… de i veneti… e ke la ne identifica.
Mi ghe digo ke a saria ora ke el se faxese un gireto in volta par el mondo, par rendarse conto ke se fose par sta carateristica i veneti i saria uguali a altri 50 popoli.
Alora i scumisia a parlarme de el miracolo economico,.. e mi ghe rispondo ke cogna vardarse in volta par el mondo, parké se el miracolo economico veneto el xe nato par bona volontà, tanto sudore…. e la svalutasion de la Lira dexisa la ma mama Italia… a ghe xe in volta par el mondo popoli ke i xe drio fare lo steso miracolo ke ga fato i veneti, sensa gnanca gavere el sostegno italian co la svalutasion de el skeo.
Cuindi… cuando ke se parla de cultura… cogna capirse…. e xe sicuramente diverso da i canonni ke se pensa… sicuramente da el modus operandi… sinò de Popoli Veneti (o pseudo-veneti) in volta par el mondo a te ghe ne trovi un mucio… e alora te vedarè ke butandola cusì el talian de turno el te dirà ….migra in te el Fiadre…. se par ti la comunion culturale no xe de tipo etnico, la te trovarè altri come ti… e lasa el Veneto in Italia…
Tuto coà… me senbra ke le to motivasion no le gabia forsa penetrativa, propio parké generike, e d’ogni modo valide in volta par el mondo e no identificative de el Popolo Veneto come so specificità.
La definision atuale de Etnia el xe “ragrupamento de persone ke le condivide in comune lèngoa, tradision, e cultura”… la go trovà in racuanti disionari in Italian, Francexe e Inglexe e inte i programi de racuanti corsi de laurea (moderni, atuali) de Antropologia…. nisun parla de DNA…. ma se parla de Lèngoa, par exenpio, come conponente distintiva.
Lo steso par Nasion…. La nasion la xe un grupo de persone de la stesa etnia ke in pì le condivide la Storia e intaresi comuni…. cuindi la Nasion contien “esare de la stesa etnia” pì calcosa altro.
Cuindi, tornando a el punto de partensa…. a me modesto parere sensa Lèngoa, Storia, Tradision e Cultura noaltri semo conpagni a tute coele persone in volta par el mondo ke le xe bone lavoratrici, ke le se inpegna, ke le fa volontariato, evc evc… tanti italiani conprexi (mi a ghe ne conoso un mucio).
Le sielte politike e economike, come ke ti te le ciami, le xe in linea de principio tenporali, int’el senso ke el Popolo le canvia (canviando pure la strutura de el Stato, se servise) in baxe a le so exigense.
Xe par cuesto ke prima vien l’identità e la cultura identitaria… e dopo le sielte politike e economike…. lèngoa, identità, cultura le existarà fin a la fine de l’etnia (e conseguentemente de la nasion e de el Popolo) … sielte economike e politike le canviarà pì volte int’el corso de la storia.
>
> E la me resposta, cambiaria coalcossa so el balanso tra
> implicasion economeghe, culturali o identitarie …o politeghe?
>
Te podevi senplicemente dire ke te preferisi no respondare…. se capiva lo steso 🙂
Siorbeo el ga ipotixà la posibilità de vivare da omo libaro (cuindi in un Stato Veneto libero, xonto mi deso, se lu no lo gaveva ipotixà) anca se la situasion economica la fose pexo de deso (int’el Stato Veneto autodeterminà a libera, lo xonto mi deso se lu no lo gaveva ipotixà).
Dato ke la xe na roba ke mi go afermà de frecuente, me so sentio de sotoscrivarla….
E te dimandavo a ti se ti te la sentivi de sotoscrivarla….
… tuto coà…. la dimanda la xera banale e ingenua, e un SI o un NO come riposta saria bastà…
… ma togo ato de el fato ke te preferisi no respondare o voltarghe intorno a la dimanda.
Ciao 🙂
Andrea
No go leto tuto el to comento, me son fermà solo a sta fraxe:
“/ Te podevi senplicemente dire ke te preferisi no respondare…. se capiva lo steso /”
Andrea, no te reconoso, ma come, te serve conferma ca mi A meto al primo posto la LIBARTA’ ?
>
> Andrea, no te reconoso, ma come, te serve conferma
>ca mi A meto al primo posto la LIBARTA’ ?
>
Claudio… Mi te conoso ben… penso… e penso de conosare la to resposta… 🙂
Ma cuà semo drio discutare in un forum (e no uno de i tanti, ma cuelo de el PNV) e visto ke la risposta ke te gavevi dà (in baxe a la cuestion dà) no la me senbrava ciara, go replicà cusì.
Gnente de personale, ma co se xe in un forum a se trovemo in un “cerkio” indove ke tuti dixe la sua… a turno (data la tecnolojia in xogo)…
E disertando ….
… in pì, no poso miga rispondare mi par ti anca se conoso la to resposta…. no???
La mia la jera na cuestion… retorica o no a saria dipendensto da la to resposta 🙂
El comento precedente el xe mio… a me xe scanpà el SUBMIT prima de finire.
Andrea, no xe ca mi no volevo respondar, ma me pareva insulso parché la resposta pensavo la fuse implicita inte la me contro domanda. Forse go pecà de cripticismo, e me descuxo co tuti i letori se fuse cusì.
Oviamente la me resposta la xe: SI, mi coel ca me intaresa xe la libartà, a presindar da la rikesa.
Credo anca ca co el bene pì presioxo (la libartà) in man poso e podemo anca far in modo de deventar riki, moralmente, eticamente, economegamente, culturalmente.
A go cità sti elementi, cultura, economia, etica, moralità, asociandoli a la rikesa parke penso ca i xe ligà tra de lori.
On poro ignorante el fa fadiga deventar anca sioro economegamente. On co tanti skei potensialmente pol anca pagarse el costo de la informasion e cresita cultural.
Ninte xe dito oviamente: el vecio mòto mona da bocia, mona da vecio el xe sempre valido.
Gonti doparà in modo sbalià el termine “etnia”? Go dà na ociada par verifegar, ma se pure xe vero ca se fa referimento a “lengoa, tradision, cultura, religion”, fà te ga dito ti, go anca visto conferma al fato ca coesto el xe referio a on grupo ca el se reconose in tali carateristeghe longo na linea ereditaria, insoma no xe ca doman matina se metemo insieme venti persone, ciapemo le tradision, cultura, lengoa e religion de i Lakota e automategamente deventemo indiani de america! I Lakita I xe luri parché i desende da altri Lakota. Coesto implica (anca se no xe esplicità) la coestion de sangue.
Inte la definision de nasionalità invese se cata sti elementi ma manco restritivi, el grupeto de venti persone del exempio de prima podaria efetivamente reconosarse inte la nasionalità Lakota, ovèro xe verta la asimilasion de persone foreste.
Stemo forse discorendo de sofixmi, e forse no ne lexe pì nisun a sta ora. Serco de premurarme de rivar concluxion.
Mi gavevo dito ca la me resposta no gavaria modifegà el balanso tra implicasion economeghe, culturali, identitarie e politeghe.
Go dito SI, me intaresa la libartà soradetuto. Cambia coalcosa?
Serco de spiegarme mejo. Co el me SI, cambia el fato ca le implicasion de la economia le xe ligà a coele culturali identitarie e in particolar politeghe? El me SI el xe na opsion politega, in fondo: sielgo la libartà a costo anca de eser poareto de skei.
El balanso tra le diverse implicasion ca se manifesta tra i elementi diti no cambia: la me facoltà de asion politega in libartà, la condisiona inelutabilmente le sortide economeghe, e coeste a so volta le parmete o manco el benesare de la popolasion ca pol in sto modo perpetrar le so tradision, mantegner la so cultura (la libartà politega paraltro parmete de stabilir come mantegner e tutelar sta cultura, lengoa, respeto de le libartà so la religion, evc.); e a so volta la modifega de le condision culturali condisiona le sielte politeghe.
Ma tuti sti ligami, no xe ca se mi dixevo NO I cambiase, i restava istessi, solo ca mi inte la ipotexi de temansia de deventar poareto de skei, gavaria rinuncià al exercisio de la me libartà.
Par far na metafora, a xe come dir ca na machina la xe fata de motor, caroseria, sedili e ste robe le xe tra de lore ligà. La me sielta xe solo se vojo doparar o manco sta machina, ma no xe ca la cambia la machina.
Eco el parché de la me concluxion: economia, cultura (ca xe na facia de la identità), e politega le xe insindibili.
Ti a te te impunti so la materia identitaria, ma secondo mi te trascuri el fato ca la xe ela istesa formà anca da le istanse politeghe, e te invito a considerar sta parola intel so senso profondo de sielte ligà a le idee, al credo, al pensiero, a la mentalità. A xe par coesto ca mi a la fine penso xe coreto dir ca la nostra volontà la xe guidà da istanse politeghe prima de tuto.
ciao
>
> Coesto implica (anca se no xe esplicità)
> la coestion de sangue.
>
O na cuestion de tenpo… mi no so un indian Lakota, e de securo no lo deventarò fra uncuò e doman…
Ma se xà a ghe ne conoso la Cultura, la Léngoa, la Storia e decido (co ki ke vorà starghe) de far rinasare la tradision Lakota, forse a ghe vorà tenpo par ingranare, ma no na disendensa de sangue.
A te ghe fato propio el exenpio tipico, parké i indiani americani (cueli trucidà da i yankes, par capirse) i gaveva veramente na cultura de asorbimento de cueli ke ghe ‘ndava a vivare insieme, tanto ke i asorbiva pure i yankes ke canviava idea inte i só confronti.
Claudio, l’Antropoligia atuale NO la parla de sangue e gnanca de DNA cuando la se riferise a Etnia, ma de condivixion de LENGOA, CULTURA E TRADISION.
La Nasion la xé un grupo etnico ke condivide la stesa Storia (el steso pasà) e el steso destin, cuele ke i ciama le “decixion comuni”… parké par na nasion a xé inportante ke el destin el sipia determinà da le decixion de i conponenti l’etnia.
Cogna senpre metare le robe a el só posto : se ti te parli de Léngoistica co un Storico de la Lingua, o co un Filosofo, o co un Tradutore o co un no so ki… i podaria darte definision fuorvianti de Léngoa… basta ke ti vardi el caxin ke filoxofi, storici e leterati i dà de Dialeto e Léngoa.
Lo steso a xé par el conceto de Etnia… lasemoghelo a i antropologi… ke altri i fa solo confuxion.
El conceto de Nasion el xé pì aleatorio de cuelo etnico, ma lo contien… cuindi, de el conceto de Nasion tegnemo bon almanco la parte etnica.
Par el resto… se pì nisuni a ne lexe… no xé ne colpa mia ne tua… e se i xé tuti vèneti cueli ke NO NE lexi pì… alora, vedito? A gavemo trovà un difeto de i vèneti, i ga perso l’abitudine a doparare la testa par raxonamenti un fià pì difisili.
Scuxime Claudio….
Par cortexia, a podarisito miga farme na lista de le carateristike tipike ke ga i vèneti e ke no se trova altrove? (oviamente, come ke ti te le vedi e te le intendi ‘ste diferense carateristike, lasa perdare cuestion etnike o de altro tipo se par ti no le conta e no le xe inportanti da considerare).
A so propio curioxo de capire le argomentasion ke secondo ti le dà forsa propulsiva a la cuestion indipendentista… vèneta oviamente, visto ke drento ‘sto sito a se xé drio parlare de indipendensa vèneta.
Basta la lista, evita de esare proliso o de rpovare a spiegare, par deso a go bixogno de identificare i punti ke par ti i xé fondamentali par justificare l’indipendensa d’el Vèneto.
Te pol anca mis-ciarli fra de lóri… intanto basta la lista.
Grasie.
E donca te vol psicanalizarme domandandome la lista e pensando co coesto de ricavar le me argomentasion?
Andrea, mi lo so ca ti te vol a tuti i costi eser confermà so la to raxon, ti a te si convinto ca xe na coestion de identità, par mi invese la xe na componente. Inutile nar vanti. Fine.
Cossa vuto far, provar ca no la xe par mi suficente forsa propulsiva? Epure de forsa me par de verghine profuxa fin deso.
Prova a compararla co coela ca te ga profuxo ti, magari te pol jutar inte la to analixi.
Ma no sta domandarme liste de carateristeghe tipiche e uniche dei Veneti, ca le me recorda masa le liste dei eleti ariani de memoria nazista.
Stop
No Claudio… ti te interpreti cuelo ke te go scrito.
A no me xé pasà gnanca par l’anticamera d’el çervelo cuelo ke ti te ghè afermà cuà de sóra (varda pure el exenpio ke te go dà co i indiani Lakota… come xé ke podaria pensare de dimandarte na lista da eleti ariani dopo gaverte fato cuel exenpio?).
Mi intendevo, vedi ti, tuta n’ altra roba…
Ti te fa parte de i candidati a le Primarie d’el PNV.
Mèti caxo de vinsarle.
Dopo, a te dovarè scumisiare a rivolgerte a el Popolo Vèneto par otegnere el pì grando numaro de voti. Justo?
Bon, imajino ke te farè na canpagna indipendentista, dato ke te sarè là a raprexentare el PNV…
Mi a jéro solo curioxo de saver cuali sariseli i punti a suporto de l’Indipendensa d’el Vèneto ke ti te pensavi de prexentare a’l Popolo Vèneto par dimandarghe el voto… Tuto cuà.
E, d’ogni modo, anca deso ke te dovarè metarte a confronto co i to 3 rivali a le Primarie la cuestion resta valida, imajino ke te dovarè confrontarte so punti e programi difarenti : ti te gavarè i tui, Sabrina i sui, Albert i sui e Stafano i sui.
Ma, come ke ti te scrivi, forse a xé mejo de molarghela cuà co ‘sto topic.
🙂
P.S.:
>
> (…)
> Prova a compararla co coela ca te ga profuxo
> ti, magari te pol jutar inte la to analixi.
>
Vedito, no xé ke se uno el milita int’el PNV alora el xé mejo de cuelo ke milita altrove o no el milita par gnente in un Partìo… sóra de tuto se ‘sto “no-militante” el fa, el se move par l’indipendensa… ma el taxe (in tuto o in parte) só cuelo ke el ga fato. 😉