Io sono Veneto e non venetista perché amo troppo la Storia per poterla storpiare a mio piacimento inventandomi un glorioso stato veneto che in realtà è sempre stata una gloriosissima (e, nei suoi limiti, “federalista”) dominazione veneziana sulle terre venete.
Io sono Veneto e non venetista perché, da amante della Storia, voglio guardare al futuro e non rimpiangere un mitico passato proponendo soluzioni passatiste impossibili e liberticide.
Io sono Veneto e non venetista perché il mio fine è la Libertà all’interno di una nuova entità statale veneta, non la sottomissione a una nuova entità centralista, a una Little Italy.
Io sono Veneto e non venetista perché il mio concetto di cittadinanza inclusiva e aperta cozza inesorabilmente con strambe teorie etniste e, da buon anti-collettivista, credo che il razzismo sia la forma più squallida di collettivismo.
Io sono Veneto e non venetista perché non sono un anziano soldato assediato dal resto del mondo che combatte una battaglia di retroguardia destinata all’ovvio fallimento. Io so ridere e guardare avanti e vedo nei miei amici di partito del PNV altre persone che sanno ridere e che sanno guardare avanti.
Mi a son Veneto e no venetista parché a ghe vojo masa ben a le me raixe e, propio parché a ghe vojo ben, no vojo mia stofegarle e costrenzarle inte na gabia ma lasarle libare de nar indo che le vole par far cresar grando e forte l’albaro.
Mi a son Veneto e no venetista parché me par che’l basta e vansa.
Luca Schenato
PNV Verona
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—
— Definizione di Stato (presa dalle fonti classiche
— del Diritto).
—
— Lo Stato è composto da tre elementi:
— Popolo, Territorio, Governo.
—
— Il popolo è l’elemento originario dello Stato nella
— sua concezione moderna e democratica. Con il termine
— popolo (dal latino “populum” e antica origine
— preindoeuropea) si intende l’insieme delle persone
— presenti in un territorio regolamentato da un ordinamento
— giuridico e aventi uno status di status di cittadinanza.
—
— Altro termine è la “nazione”, che indica un gruppo specifico
— di esseri umani accomunati da un sentimento durevole di
— appartenenza a tale gruppo poiché possiedono in tutto o
— in parte caratteristiche comuni di lingua, cultura, religione,
— usi e tradizioni.
}
Mi a so venetista e anca vèneto parké a no xé inportante ke mi ghe voja bèn o male a la Storia, ma xé la Storiac (se racontà co fàti e no solo co judisi) ke la xé cuelo ke la xé, ke mi lo voja o no… E la Serenisima Republica de Venesia identificà in teritòri de tèra e de mar la gheva un Teritorio tanto bèn identificà ke i se jèra mesi parfin a fare na imensa opera de marcatura de tùti i confini vèneti, la gheva na forma de Goerno (no xé inportante cuale, se federalista o altro, ma la gheva… e parfin inpienà de Leji) e la gheva un Popolo… Cuindi el Stato Vèneto el xé veramente existîo, no la xé na invension.
Mi so venetista parké penso ke sipia doveroxo laorare par fa capire cuesto a ke altri vèneti.
Mi so vèneto parké mi fàso parte de cuel popolo e de cuela nasion.
Mi a so venetista e anca vèneto parké mi vardo a ‘l futuro co la speransa ke me vien dà da le raixe bèn piantà int’ el préxente, raixe ke le xé nàte da na semensa ke la riva da ‘l pasà.
Mi so vèneto parké le me raixe le xé vènete.
Mi so venetista parké “a go descovèrto” ke la semensa ke ga fàto nasare e cresare le me raixe la riva da ‘l pasà.
Mi so vèneto e venetista.
Mi so vèneto parké vojo far nasare un Stato Vèneto Indipendente.
Mi so venetista, parké dàto ke ‘l Teritorio el existe xà e la forma de Governo se la darà un Popolo indipendente e autodeterminà (e mi no penso de esare cusì raprexentativo de tùto el Popolo vèneto da esare mi, dèso, a voler / poder decidare la forma de Goerno d’ el futuro Stato Indipendente) cuel ke manca a xé de svejare el Popolo vèneto, ke dèso el xé colegà a la Matrix italiota e ke conha stacare omo par omo, uno a la volta.
Mi so veneto e venetista, parké credo ke de tùto el Popolo vèneto in primis conha provare a svejar fóra la xénte de nasionalità vèneta (indove ke par nasionalità intendo el concèto come definio inte la Jurisprudensa… a se veda la nòta in alto), vale a dire la pì diretamente interesà a identificarse in un Popolo e in un Stato vèneti…. ma, a priori sensa escluxion par nisuni.
Mi so vèneto e venetista, parké anca se no so un vecio soldà a so un nóvo soldà ke no ‘l dopara le armi par far la goera ma l’ inteleto, la rajon, la disertasion… parké la nostra tèra la xé ocupà e cualkedun gavarà pur farla tornare indipendente… e se no se conbàte no la deventarà indipendente ela da sola…. e la Storia ne insenha ke a volte la retroguardia la ga parà el tornare indrio de n’ avanguardia ke la gheva ciapà masa colpi e ke la venheva sbàtua in volta a drita e a manca da i avenimenti.
Mi so vèneto e venetista, parké “so” (vèneto) e par cuel ke pòso “fàso” (venetista).
E dàto ke go pagà la tèsera de iscrision a ‘l PNV, da ‘sto àno a ve tocarà tenherve tra i iscriti anca un vèneto mefistofèlico-venetista : Ah Ah Ah Aaaah !!!!
Anca mi so un romanticon e me piaxe a storia ma so conpletamente d’acordo sol fato che ghemo da vardare vanti e no perdarse nel sercare de ripropore queo che xe stà el pasà…
Nel 2010 no ga senso un ritorno al 1797, cato che sia pi interesante un proietarse nel 201X in un stato Veneto indipendente e inserio in tel libero mercato e libera circolazione de cultura
Uno dei motivi par cui voio l’indipendensa xe liberarme de sta cultura italiota provinciae e fata de buratini gnoranti messi là dal kapò…no voio sprofondare in sto baratro
Caro Luca, d’accordissimo che sul fatto che non si possa far ritornare un governo che sia la continuità di quello della repubblica Veneta (anche perché sul finire del secolo in seno al patriziato veneto si era aperto un fronte di rinnovamento che mirava al rinnovamento senza demolire la repubblica), penso che nessuno sano di mente aspiri a ciò. Però da quello che scrivi più che veneto e non venetista sia mi sembra tu abbia aspirazioni giacobine, le tue parole si possono sovrapporre benissimo a quelle dei giacobini ed i concetti che esprimi (a parte quello sul razzismo che condivido pienamente) sono sostanzialmente quelli che portavano nel 1797 i “municiapalisti” nelle varie città della terraferma a sostegno della distruzione della nostra patria.
Ho sentito in altri ambiti persino affermare che le Pasque Veronesi sarebbero state in realtà una rivolta del popolino con nessuna implicazione di fedeltà alla repubblica veneta, a quando il mettere in dubbio le dichiarazioni della popolazione di Perasto? A quando mettere in dubbio le lacrime delle migliaia di schiavoni che lasciavano Venezia? A quando mettere in dubbio il sacrificio di Antonio Margarini e dei patrioti fucilati durante le insorgenze anti napoleoniche?A quando mettere in dubbio i sacrifici di Marcantonio Bragadin o di Biagio Marin? A quando il disconoscimento del simbolo del Leone di San Marco per abbracciare simboli “laici” e politically-correct?
La storia finora è sempre stata piegata dallo stato italiano ed il fatto che ora sia possibile reperire testi (dei quali pochi per la verità sono scritti da contemporanei, per cui non sono additabili di “venetismo”) di storia veneta e studiarli per ricostruire le proprie radici storiche non deve essere additato come una chiusura bensì come un’apertura mentale disposta amettere in discussione tutto ciò che le scuole degli occupanti ci hanno finora inculcato, un esempio per tutti di questo potrebbe essere l’introduzione (scritta in riva al Garda) di Pompeo Molmenti al proprio libro “I BANDITI DELLA REPUBBLICA VENETA”. Non so dove tu voglia andare a parare, ma le tue affermazioni prestano il fianco ai detrattori della storia della nostra nazione e se è un’aura di progressismo quella che volevi dare alle tue elucubrazioni, l’hai messa nel contesto sbagliato perché dovevi attaccare la storia italiana e non quella veneta. Sarebbe come se i sardi mettessero in dubbio il “Giudicato di Arborea” o come se i catalani mettessero in dubbio il “Fossar de les Moreres”. Non occorre far parte di un partito per saper ridere e guardare avanti, ma occorre avere la serenità e la consapevolezza della memoria storia del proprio popolo, necessarie anche per potèr costruire un futuro su solide basi e non su mistificazioni come è stato per lo stato italiano. Il neo-giacobinismo che sta prendento piede anca in ambienti “venetisti” (scusa il termine) non solo è dannoso alla causa, ma mette in dubbio la legittimità stessa delle aspirazioni indipendentiste. Prima è necessario far conoscere la propria storia ai veneti poi quando vi sarà la serenità per farlo si potranno fare ricerche su quanto “dispotica” era la Serenissima (argomenti questi finora che hanno riempito le pagine dei giornali da parte di cattedratici universitari che tentano di svilire la grandezza della serenissima). Sono contro le apologie, ma ritengo che mettere in dubbio i fondamenti della storia di una Nazione sia una fase affrontabile soltanto quando quella stessa nazione ha raggiunto una forza ed una stabilità tali da permetterlo. Le parole poi assumono il significato che a loro si da, ovvero i concetti di “veneto” o “venetista” possono avere svariate sfumature ed ognuno di noi ne aggiungere innumerevoli. Dobbiamo guardare alla sostanza delle cose prima di debilitàre o preferire un termine ad un altro, si può essere “veneti” e “venetisti” anche senza riconoscersi nelle cose che hai elencato perché tali concetti sono assolutamente soggettivi.
Nicio, condivido a ‘l 100% cuelo ke ti te ghe scrito…
Ma mi vivo el venetismo secondo cuelo ke go scrito e par rivare a cuelo ke ti te dixi.
Vojo dire, come da par tùto, a ghe xé xénte ke ciapa la vita e i propi référimenti de vita in modo pì o manco estremo… e come par tùti i setori de la vita anca int’ el venetismo a ghe xé xénte ke lo ciapa in modo estermo… mi so un venetista “no estremista”… Xé cuesto el mesajo ke volevo far pasare.
Me pare invese ke Luca el “senta” i venetisti come de i vecioti estremisti… Mi penso ke sipia dà da el medexemo motivo ke porta a pensare a ‘l PNV come a un Partìo Libartario, cuando invese no lo xé : senplicemente int’ el PNV forse i libartari i xé cueli ke i se fa sentire a voxe un fià pì alta e par cuesto pare ke tuto el PNV sipia cusì. La medexema roba vale par i venetisti… no i xé tùti de i personaj “fóra da ‘l mondo” e tanti i tol da le tradision e la Storia un référimento par el futuro… sensa par forsa fare “tabula rasa” de tùta la Storia vèneta :-)))
mi’ me riconoso nel ragionamento de andrea.
Mi no son gnente. Son sensa raixe. Pensavo de verle catà, invese no, a go descoverto ca son on alieno.
El xe on sentimento, el mio, personale e donca no credo discutibile.
A me domando, gonti cossa da spartir co la mentalità imperante dirigista e redistribusionista? Gonti cossa da spartir co la mentalità imperante de suditansa? Gnente, ergo mi no son gnanca veneto. E tantomanco itajan. Si ghe ne go la citadinansa, ca par el megacosto ca la ga, almanco la doparo strumentalmente (dognimodo, el pèzo afare de la me vita).
D’altra parte a go ben visto ca altri la pensa come mi so sti temi (antidirigismo, sovranità del citadin…), anca se i se dixe veneti o in alternativa venetisti (o anca tute do), e a cui và tuta la me stima e amicisia.
Eco, co luri me cato.
Ma a go el forte sospeto de no eser mi a sbaliarme, ma eser luri a credar na roba de cui la magior parte de la popolasion a cui luri i fa referimento ghe lo smentise intei fati, dì par dì.
Ma se quel che v’interessa xè solo question private/individuai, parchè fasì un partito politico? E parchè scrivì sul nome del vostro partito “nassional” ?
Se si veneti e no venetisti lassè star la politica…
La Serenissima era un oligarchia mercantile, che poi ai Veneti di allora andasse bene (i numerosi episodi citati da Max nel suo commento lo dimostrano… ricordiamo anche la Guerra della Lega di Cambrai, forse l’esempio più grosso della dedizione popolare…) è un altro discorso. Comunque Venezia faceva i suoi interessi, non credo che abbia chiesto il parere degli abitanti quando ha spostato i fiumi della pianura Veneta… Da questo punto di vista concordo con Luca Schenato: dobbiamo guardare al futuro.
Guardare avanti, comunque, non vuol dire fare tabula rasa del glorioso passato (non è serio mitizzare il passato ma nemmeno rinnegarlo). Ricordiamoci però che la nostra storia non è solo Venezia, ma anche: le esperienze comunali, gli Scaligeri, i Carraresi (ai quali Venezia ha fatto fare una brutta fine)…
Detto questo mi sorge spontanea una domanda… Come si fa ad accusare questo articolo di giacobinismo???? Io nelle parole scritte da Luca Schenato non vedo nessuna ispirazione giacobina.
Mi me interessa l’argomento indipendentista veneto parché ghe vojo ben a la me tera e a la zente che la abita.
In sostansa l’unico motivo che me fa apogiare serti tentativi xe el voer ben a sto legame tra etnia veneta e la tera che da miliaia de ani la abita.
L’inclusivismo xe la morte de l’etnia veneta e pì in generae de quea europea.
I foresti che a milioni ne invade i xe né pì né manco che distrutori de queo che semo e che ghemo: no ga importansa se i sipia in regola o se i delinqua, el punto xe che i ne sotre queo che ghemo de pì importante, cioè la nostra tera, el nostro spassio vitae.
Se come che sucederà fra qualche ano l’etnia veneta no la esisterà pì, parché soprafati da sti invasori, parché dovaria lotare par un veneto indipendente?
Chi me lo faria fare se no podarò gnanca ndare fora da la porta e riconossarme inte le face e inte’l modo de vivare e de parlare de la zente che incontro?
Stè tenti da quei che dise de voer ben a la nostra tera veneta e dopo i stà da la parte de la distrussion de’l nostro teritorio e de la nostra etnia.
Manca na a: “el punto xe che i ne sotrae queo che ghemo de pì importante, cioè la nostra tera, el nostro spassio vitae.”
Spasio vitałe (deto anca “lebensraum”)???? E i Cinbri, i ladini (e łe altre minoranse che no xe de etnia veneta) połei vivare in Veneto? Vara ti cosa che me toca sentire…
No xe i foresti che xe drio desfare el Veneto, xe i veneti (co ła v picoła): i veneti che no ghe parla in Veneto ai fiołi, i veneti che va ai corsi de dision pa perdare l’acento, i veneti che ga perso łe bone tradision, i veneti che ga desfà (o xe drio desfare) el paesajo…
Dixeva el geografo francexe (ocitano pa la precixion) Elisée Reclus: “Là dove il suolo è stato deturpato, là dove ogni poesia è scomparsa dal paesaggio, ivi si è estinta l’immaginazione, la mente s’è impoverita e la routine e il servilismo si sono impadroniti dell’anima inducendola al torpore e alla morte.”
Anca el nostro poeta Andrea Zanzoto el dixe na roba simiłe: “Bisogna capire che salvare il paesaggio della propria terra è salvarne l’anima e quella di chi l’abita”.
Credo che molti non abbiano capito appieno quello che Luca cercava di dire. Esiste un indipendentismo moderno che non ha bisogno di rifarsi al passato per vivere e per fare politica. Indipendentismo non nazionalista si chiama. Guardate all’esperienza di IRS Indipendentzia Repubrica de Sardigna. Un partito moderno che gaurda al futuro, senza rinnegare il passato. Un partito indipendentista ma che non crede in etnie o nazioni che combattono contro l’oppressore in maniera ottocentesca.
http://www.irs.sr/
Veneto è chi Veneto lo fa.
Anca par mi IRS xe un bon modelo, no i se perde in ciacole e i fa ocupasiòn (equitalia, la villa de berlusconi, l’area militare, blocco dele scoasse dal continente) e aziòn concrete nela difesa del lavoro de l’agricoltura dele risorse naturali. Me par comunque che Luca gabia un po’ de consfusiòn in testa, ma me par che un poca la ghemo tuti.
Perché confusione in testa? E’ solo un modo diverso di vedere il suo Veneto. E credo che sia la strada giusta per il PNV. Altrimenti che differenza ci sarebbe con tutti gli altri mille partitini della Serenissima?
Sinceramente me piasaria capire un poco de più cossa che significa vardar vanti, no me basta el termine in se stesso, se no xe spiegà el fa solo confusiòn, la Serenissima stessa la vardava vanti ma tanto in vanti tanto da essere un modello par tanti stati no vedo cossa ghe pol esser de mal a ciparghine qualche spunto.
Ripeto vuri qualche elmento in più sul vardar vanti, grasie.
Guardare avanti significa evitare il solito trito e ritrito folklorismo e tradizionalismo per esempio. In Sardegna ci sono stati decine di partiti e partitini (il Psd’Az riuscì a prendere oltre il 30% nel dopoguerra) che si rifacevano alla mitica età dell’oro preinvasione savoiarda. Costumi, musica, letteratura sardi. Focalizzarsi sull’identità più che sull’indipendenza (e infatti ora i partiti sardisti sono autonomisti non indipendentisti!), sulle differenze col resto d’Italia più che sul senso stesso della sardità.
Riallacciandomi al discorso di Luca l’IRS non è sardista (lo dicono perfino nel manifesto mi pare) ma è indipendentista.
Par mi vardar vanti vol dire che dovemo tornare indipendenti, ma non necesariamente co un stato fato a imagine e somejansa co a Serenissima
Oviamente dopo 200 ani, e robe xe canbiae, e pensavo quindi a un ordinamento federae, sol modeo svisero.
Un conceto che al’epoca dea Dominante no vegnea aplicà, in quanto nol xera stà gnancora concepio
ps. de partiti venetisti xe piene e fosse, come che se dixe, e me pare che i sia tanto fumo e poco rosto, ma poso sbaliarme…par come che a vedo mi ormai ea paroea ”venetista” xe svodà de significato
@fabristol : nel video ke si trova nella prima pagina del vostro sito web i tuoi fratelli sardi hanno parlato di Popolo, Lingua, Nazione sarda differente da quella italiana, precisando e evidenziando più volte queste differenze… hanno parlato di identità sarda…
mumble mumble mumble 🙂
Mi son veneto, i xe staltri che i xe italianisti.
“Venetista” xe on nomignolo. Tuti i discorsi de conoser la propria storia xe na normal caratersitega de eser Veneto. Chi che la rinega, o che crede ntel plebisito del 1866, o che vol l’unità d’Italia con el federalismo, l’autonomia, la macroregione, eco cherlì el xe on veneto italianista.
Par na roba da poco, ma “-ista” ghe lo laso ai altri.
co a mi i me dixe “venetista” i me ofende, parché l’ismo xe na figura retorica taliana co conotasion dispregiative.
L’unico -ismo che aceto xe coi me ciama indipendentista veneto.
Mi a son un indipendentista veneto.
Le etnie cimbra e ladina le xe ligà da secoi co quea veneta, se i vorà continuare a essarlo i lo deciderà lore democraticamente.
Stè tenti da quei che dise de voer ben a la nostra tera veneta e dopo i stà da la parte de la distrussion de’l nostro teritorio e de la nostra etnia.
I xe quei benpensanti del cavolo che quando che i sente parlare de robe sane cofà tera nostra da difendere, spassio vitae da preservare co i denti, etnia da amare e protegere, i siga: rassismo! rassismo!
Quando che invesse i rassisti i xe lori: auto-rassisti contro la so stessa zente in nome del politicamente coreto che i te inculca fin da bocia a scola, in ciesa, par television.
naltri a semo profondamente contrari a na vixion “etnica” del problema politico veneto.
El xe cuesto un modo pa no risolvarlo
Penso ke ghe sipia un fià de consuxion de temini…
Se vardè el me primo post, dopo cuelo de Luca, a ve ghevo réportà a ‘l inisio (le righe ke scumisia co “—“) le definision clasike e atualmente réconoséste (anca par fare i tratati internasionali) de STATO (un POPOLO k’ el se trova int’ un TERITORIO e k’ el ga un só GOERNO) e de NASION.
Le xé le definision su le cuali se baxa el Dirito Internasionle e tùto cuelo ke ghe va in volta a ‘l fine de definire el principio de AUTODERMINASION, e el dérito a autodeterminarse.
Bon… mi rivo senpre a la dimanda inisiale e ke mai nisun (no solo cuà, ma par tùto indove ke la go posta) me ga dà résposta : ipotixemo ke fra cualke àno se riva a gavere na màsa critica de vèneti pronti a votare par un referendum k’ el dimanda se i vol esare indipendenti da l’ Italia.
Ipotixemo ke vinsa i SI.
Bon, el pì grando ris-cio ke se corarà el sarà ke a l’ Italia no ghe ‘ndarà bèn isteso, parké la dirà ke par ela el Vèneto el xé parte d’ el “teritorio” italian e ke i vèneti i fa aprte d’ el Popolo italian… e ke cuindi ‘sto referendum no ‘l sarà altro ke un afare interno a l’ Italia e ke l’ Italia no l’ acetarà interferense esterne.
La dimanda : cosa xé ke voaltri a ghe contarisi a i Stati d’ el Mondo par convinsarli a fare da mediatori? Cosa xé ke ghe contarisi par convinsarli a réconosare un Stato Vèneto indipendente?
Se la crixi economica la ciapase cusì tanto l’ Italia da destabilixarla el problèma no ‘l ghe saria… ma alora se trovarisimo int’ una situasion simile a la ex-Yugoslavia… par de pì la considero un mucio inprobabile, parké no penso ke l’ Italia int’ el 2013 la gavarà i problemi ke ga uncuò la Gracia (ma cuesto el xé ‘n altro discorso).
Cuelo ke vorisimo noaltri (lo afermo parké ve conoso tùti e lo so ke concordè) saria de trovarse int’ una situasion simile a la Cekia / Slovakia, o a la Slovenia / resto Yugoslavia, o a Montenegro / Serbia.
Cuindi nhente forsa armà, ma un mucio de forsa e de convinsion politica e ideale…. e de convinsimento de ke altri Stati a réconosarne o a suportarne int’ el periodo precedente a ‘l referendum.
El venetismo “sano” e no estremo, mi penso k’ el ne pol iutare a identificare un fià de ‘ste robete ke ne parmetaria de na indipendensa secondo na via pacifica….
A saria paradosale, ke dopo el referendum, de fronte a ‘sto cuexito i vèneti par paura de le dexinense in “-ista” e “-ismo” no i savese cosa réspondare e ke invese i USA, la Svisara, o altri Stati i fose lori a dire “ma si, dèi! Voaltri a si el famoxo Popolo vèneto, ke da senpre el vive inte i teritori ke dèso i se ciama Vèneto, e gaviì na storia, na Léngoa tùta vostra, réconosésta anca da i organismi internasionali….”.
No solo paradosale, ma ghe farisimo anca la figura de i ipocriti 🙂
Anèdoto : mi so laureà in Informatica, me mojère la xé rusa… in Rusia par identificare la me profesion i doparà na parola ke traslà in carateri latini la se scrive PROGRAMMISTA.
Cosa vol dire? ke la dexinensa in -ISTA la me identifica par fòrsa come un informatico estermista? E cosa xé ke voria po’ dire ‘sta roba?
Cosa vol dire esare venetista? Esare un vèneto estermista? 🙂 🙂 🙂
Rispondo ala prima domanda: cosa far par ver el consenso internasional.
Risposta: na fraca de roba, a seconda de la situasion europea del momento. Par exenpio ipotixemo che l’Italia ghe taca nar fora da l’euro par svalutar el debito. Ai todeschi e francexi ghe pol nar ben se canpani e siculi i ga la lira, ma no i inprenditori veneti, che se no i fa unfair competition. Alora podaria esarghe interesi economici europei par on veneto indipendente rento l’euro. Al momento xe fantaxia, e prima gavemo da preocuparse de rancurar consenso che al momento no ghe xe sta benedeta masa critega.
Seconda domanda: -ista vol dir estremista? Si, e xe on problema dei rusi se i dopara “programista” invese de “programator”.
“Italiano Venetista”: on italian (pro-unità d’italia) che ga caro de cultura e storia veneta.
“Veneto Italianista”: individuo de etnia veneta (etnia no vol dir rasa), che vol star rento l’Italia (via federalismo, statuto speciale, macroregione autonoma…)
Salve.
Non vivo in Veneto ma sono figlio di genitori veneti. Sono completamente d’accordo con le istanze autonomiste e indipendentiste venete cosi come quelle di tutti i popoli presenti in questo stato farlocco.
Vorrei però fare alcune considerazioni.
Secondo me l’indipendentismo veneto ha la grosso debolezza (errore strategico a mio avviso) di far sempre riferimento per le sue istanze alla, ormai decaduta da più di 2 secoli, Repubblica di Venezia. Ogni volta che si sentono indipendentisti, questi parlano della Repubblica, del passato glorioso, della forma di governo moderno e democratico, etc etc, bla bla. Ciò, sentendo loro sembra che l’unica legittimazione alle aspirazioni di indipendenza sia il fatto che il Veneto è stato per secoli sotto la Serenissima. Questa a mio avviso è una strategia del tutto sbagliata.
La Repubblica è decaduta da più di due secoli, ed è considerata come un qualcosa di “superato” e appartenente al passato dalla maggior parete della gente. Quando l’indipendentista di turno fa riferimento alla Serenissima, dà l’idea di voler tornare ai quei tempi, di essere un romantico che rimpiange un passato glorioso, il piccolo mondo antico, il doge che naviga in bucintoro… L’indipendentismo dà in questo modo l’idea di essere un qualcosa di completamente utopistico e che mira un ritorno al passato.
Le istanze indipendentiste DEVONO prescindere dalla Serenissima che fu e sono legittimate semplicemente dal fatto che i Veneti sono un popolo da sempre, che esiste un’area linguisitica veneta, una cultura veneta e un’identità veneta.
E’ su questi concetti che si deve insistere.
La Serenissima (che era soprattutto Repubblica di Venezia) ha avuto il merito di unire il Veneto sotto un unico dominio e rafforzandone l’identità ed è stata un esempio di buon governo che può semplicemente dimostrare che quando i Veneti facevano da se le cose andavano bene.
Ma utilizzarla per giustificare le istanze indipendentiste a mio avviso è sbagliato.
Se guardiamo ai Catalani, questi mica rimpiangono il defunto regno di Aragona! Questi dicono: siamo un popolo OGGI, (non 200 anni fa), cn una cultura, una lingua, e per questo vogliamo l’indipendenza.
A mio avvismo i Veneti devono fare la stessa cosa.
A proposito, ho appena saputo che il vostro assessore all’istruzione sarà nuovamente l’arci italianista e nazionalista Donazzan. Pessima notizia, mi chiedo come sarà possibile inserire materie di insegnamento “venete” nelle scuole con un assessore di area AN…e l’identità insegnata a scuola (proprio come fanno in Catalunya) sarebbe proprio la chiave di volta per il futuro autonomo del Veneto.
Vorrei sapere cosa ne pensate. Saluti
@Lodovico… bèla la tó résposta a la dexinensa -ista 🙂
Ma te récordo ke la ga orizini greghe… e considerà le orizini de la Léngoa Rusa, sito sécuro ke no sipia i italiani a sbaliarse???
PROGRAMMISTA in Ruso vol dire uno ke ghe ne sa de programasion (de algoritmica dixarisimo noaltri) ke xé diverso da programatore (ke invese el xé uno ke fa de la programasion)… Cuindi, mi esendo un Informatico, i Rusi i ga raxon de darme d’ el Programista 🙂
Ah! Me desmentegavo de dirte ke forse te te ghè desmentegà l’ ultima conbinansion:
“Veneto Venetista” …. Seguendo le altre definision tue : on vèneto (pro-unità d’ el Vèneto) ke ga caro de cultura e storia veneta.
… Bon… se el venetista ke intendmo noaltri el xé un vèneto venetista no me pare tùto ‘sto male.
D’onhi modo, justo per esare precixi (la precixion el xé un difèto ke go anca mi) te réporto cosa ke go trovà int’ el primo volume de “Teorica della Lingua Italiana”:
ISTA. Fu principalmente destinata questa desinenza a notare ne’ nomi personali o le professioni e le arti, le opinioni, le scuole, ecc., alle quali appartengono. Tali sono nel primo caso, per esempio: Alchim-ista (chi professa l’alchimia); Abachi-ista (professore di abaco); Annal-ista, Canon-ista, Organ-ista, ecc.
E nel secondo caso, per esempio : Dant-ista (imitatore di Dante); … Probabil-ista, ecc.
@Francesco… Nota cuelo ke te ghé scrito… ti te parli de “strategia” sbalià.
Concordo co ti… ke la sipia na strtegia sbalià … ma da ‘l discorso inisiale de Luca, lu no me gheva dà l’ inpresion ke volese fare un discorso strategico…. el suo el jèra pìtosto un discorso ideale se no parfin emotivo…. e par cuesto se ghe xé drio dare résposte ance de tipo ideale e emotivo 🙂
@andrea: xe vero. te ghè raxon.
@francesco: beh, evidentemente te si novo rento el blog del pnv…a parte alcuni articoli co riferimenti storici el groso del nostro laoro varda al fututo.
Lodovico, nelle tue definizioni hai omesso forse quello che nel sentire comune nel nostro ambiente è considerato in realtà il venetista:
“Venetista”= colui che “ga caro de cultura e storia veneta” il quale ad un eventuale referendum per l’indipendenza voterebbe a favore, ma vede per ora una maggiore utilità nel votare lega.
Tento di fare un conto della serva a sensazione personale, mettendo in una scala di 10 unità di persone che in qualche modo hanno a cuore il veneto, le tipologie di individui con desinenza comune “-isti”:
“Italiani Venetisti”=4
“Veneti Italianisti”=4
“Venetisti”=2
“Indipendentisti”=1
Ooops, errore
“Italiani Venetisti”=3
“Veneti Italianisti”=4
“Venetisti”=2
“Indipendentisti”=1
Devo dedurre che il venetista che vota lega è nella categoria di veneti italianisti…o italiani venetisti?
In nessuna delle due ipotesi si va da nessuna parte, perchè fondamentalmente quella persona non ha capito NULLA
Se par venetista intendemo el samarcołin (nostalgico deła serenissima), diria che se poe esare indipendentisti sensa esar par forsa venetisti.
@ Ale #15:
Vardar vanti vol dire pensare ał prexente e al futuro, star là a rinpianxere l’ “Arcadia” no ne porta da gnisuna parte. Però te ghe raxon co te dixi che no ghe xe gnente de małe a ciapare calche spunto dal pasà.
@ Nicio #17:
Federałismo e democrasia direta i existe da un bel toco… xa inte’l medioevo ghe jera exenpi cofà i comuni… la Svisera existe dal 1291 (łe “Landsgemeinde” anca da prima)… ła Federasion dei Sete Comuni dal 1310…
@ Ubertino #21:
Bon pa i Cinbri e i Ladini.. e co i Abrei e i Singani (do minoranse prexenti in Veneto da çentenari de ani) cosa femo?
Se el resto del to comento xe riferio a la me acuxa a i veneti co ła v picoła (che go descrito nel comento #11… da distinguere da i Veneti co ła V granda) te invito a vardarte intorno par vedare chi che xe drio desfare el Veneto.
@ Andrea #23:
Façiłe che al stato talian el Veneto indipendente no ghe comode. Secondo ti pa ver el sostegno dei altri stati basta dirghe che semo un popoło e ghemo dirito ała autodeterminasion? In teoria si… ma credo che i altri stati i varde pi ała realpolitik (ała conveniensa del momento) che ai tratati internasionałi…
@ Francesco #25:
Ła Donazzan (eco na veneta co ła v picoła, vedi comento #11)? No nominarmeła che me vien inamente i putełi che i se fa ła cantada taliana co tanto de alsabandiera a Basan (a dire el vero no ndaria mato gnanca se ino e gonfałon i fuse stai cuełi del Veneto… scuxeme ma so fato cusita, çerte robe no me piaxe)…
@ Max #29:
Premeto che no so iscrito al PNV e che cuesta xe na me opinion personałe: el venetista che vota Lega, cuindi Padania, el xe deła categoria venetista mona.
Te ghe ncora da dirme cosa che ghe xe de giacobin inte’l articoło de Luca Schenato….
> @ Andrea #23:
> Façiłe che al stato talian el Veneto indipendente
> no ghe comode. Secondo ti pa ver el sostegno
> dei altri stati basta dirghe che semo un popoło
> e ghemo dirito ała autodeterminasion?
No… Mi afermo ke la xé na condision “necesaria ma no suficiente”… dovndose trovare in na situasion simile a cuela de Cekia / Slovakia, Montenegro / Serbia … solo par far un pèr de exenpi.
La perde la carateristega de esare condision “necesaria” se se trovasimo inte la situasion de la Croasia, Serbia, Bosnia de inisio/metà àni ’90… ma la escludo come ipotexi… no ke la ritenha inposibile, ma asè inprobabile e indexiderà… podopo, se la dovese rivare, alora podaremo pure reclamare la nostra indipendensa sensa nhanca parlare de Popolo…
Ma, puntando a l’ indipendensa in modo pacifico e no violento, a me modo de vedare, come ke te go dito la xé na condision NECESARIA MA NO SUFICIENTE.
Paolo Pero par mi inte ogni tera ghe stà ben chi che la ghe apartiene.
Cimbri e ladini le xe minoranse europee, e no ghe xe gnente da dire.
Ebrei e singani no i ga gnente a che fare co l’Europa, e na s-cianta a la volta se podaria farli tornare inte le tere de origine, la Palestina e l’India.
Ubertino, i to discorsi i xe contrari ai prinsipi fondanti del pnv. Te te geri xà segnalà nel forum pa esar un rasista provocator e cuà te te confermi. Te comunico che no te sì al benvegnùo qua.
Cuei come ti nel pnv no entrarà mai.
Va a provocar altrove, grasie. Torna nea to bea lega.
Visto che ghe son eo ridiso.
Luka xè on dei filosofi del XXI sec, che el vegnarà studia nele scole (venete) inte’l XXII.
E kmk concordo cola so perfeta vision e dota descrision.
Perfete senplici frasi conpìe.
Luka xè sta bravo a descrivar in 6 ponti la esistensa de on projeto politego basà su sti valori condivisi , el magma vital del PNV.
Invese al dì de ancuò a politega sensa idee xè el nostro pan cotidian. Conta sol ca la gestion ENPIRICA dela situasion esistente . Se navega a spane. Se inpenise el calieron vodo co nomi e volti ben lancià da on sistema mediatego.
O al masimo se laora sul antagonismo. No coesto no coelo.
No el venetismo non ne apartien. El PNV no xè le lega dela lega, el vecio del vecio, i cativi dei cativi i rasisti pì rasisti, le marcete folkloristeghe.
@Adrea: Paolo Pero ha ragione. Il legalismo non serve a niente se non per ammantare di pulito lo sporco realismo. E allora di scuse ne trovi a non finire. Quando la Slovenia ha rotto la federazione non c’era alcuna crisi Yugoslava, anzi è stata proprio la Slovenia a generare il butterfly effect.
Ma per giocare al legalismo, uso le tue stesse parole:
“Con il termine popolo (…) si intende l’insieme delle persone presenti in un territorio regolamentato da un ordinamento giuridico e aventi uno status di status di cittadinanza.”
Premettendo che queste parole sono in sciocca contraddizione poiché affermano che il popolo sarebbe quello dotato di status di cittadinanza mentre invece è assodato che un popolo è anche privo di tale diritto (esempio i Kurdi) poiché tale diritto (o è un castigo?) sarebbe in tal caso dato solo a coloro che lo Stato ce l’hanno! Una palese incongruenza dato che negli stessi trattati internazionali che fanno da substrato al diritto internazionale si afferma il diritto dei popoli all’autodeterminazione (pertanto riferendosi a popoli privi di Stato e dunque di cittadinanza).
Ma continuando a giocare possiamo aggiungere che invece la definizione più accettata di popolo è quella di un aggregato di persone accomunate da fattori che tu citi riferiti alla nazionalità, ma tra questi fattori ve ne è uno importante: il comune destino (vedi en.wikipedia per trovare le fonti) .
In pratica, ed in parole molto povere, un popolo è tale perché lo decidono i suoi membri. Punto.
Ripeto dunque le parole di Francesco che ha detto una cosa molto giusta: un popolo è quello che si definisce OGGI tale.
Tornando alla Slovenia, mai aveva avuto una storia di indipendenza vera e propria, ed essa non aveva un vero popolo definito, la cui idea si abbozzò nei primi del 1900, ma che di fatto LORO hanno deciso di esserlo e riconoscersi tale, giusto nel 1989, proclamando la loro indipendenza.
Per via dell’articolo di Luca, si, forse lui ha inserito anche contenuti emotivi. Io infatti avevo inzialmente colto solo quelli.
Però è anche vero che il profondo senso del suo messaggio è proprio ben riepilogato dall’intervento #25 di Francesco.
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@Ubertino: Ebrei e Singani vivono da centinaia di anni in Veneto. Terre “di origine”? Ma siamo impazziti? Gli Ebrei veneti sono Veneti, di religione ebraica. Allora perché non cacciare anche i protestanti? (sono pochi ma ci sono anche quelli) …e i Cattolici romani, come la mettiamo con quelli? Sono credo la larga maggioranza, e non dovrebbero avere nulla a che spartire con i Cattolici marciani (la chiesa cattolica a cui faceva riferimento la Serenissima).
Ecco, è questo il simbolo di quell’anacronismo che porta il “venetismo” ad essere quella specie di carovana per vecchi nostalgici poco credibile agli occhi della comunità odierna.
@Claudio
Slovenia : forse me sabalirò su ‘l fàto ke la Yugoslavia stava male, ma (1) la jèra na Federasion de Stati (ke no xé el caxo de l’ Italia) e (2) a ‘l interno de la Yugoslavia i Sloveni i jèra considerà difarneti da Serbi o Croati (doparo la parola “difarenti” par no doparar “nasion difarenti” par no farghe venhere spìsa a nisuni) ke no ‘l xé el caxo atuale (almanco par nivelo de sensibilità su ‘l argomento) de l’ Italia inte i confronti d’ el Vèneto (i ne considera italiani a tùti i efèti e inte i ultimi àni i ga anca aumentà la canpanha de italiazasion… come ke xé evidente a tùti)
La me citasion la riva da fonti de Dirito e Dirito Internasionale. No me la so inventà… mi ghe fàso afidamento in cuanto in ‘sti caxi le salta senpre fóra… Ti te parli de Popolo faxendo confuxion co el concèto de Nasion… ke i xé do concèti difarenti int’ el Dirito moderno.
I Kurdi i xé na nasion divixa in do (o tre) Stati… cueli ke i xé in Turkia i ga citadinansa turca, cueli ke vive in Irak i ga citadinansa irakena…. lori i vol réunificarse sóto un steso Stato.
I tratati internasionali i parla de autodeterminasion de i Popoli parké i xé tratati incluxivi indove ke par Popolo se identifica persone de la stesa citadinansa… ma i pol anca gavere nasionalità difarenti (mi e me mojère deventarisimo citadini d’ el Stato Vèneto co i stesi diriti e doveri anca se mi go nasionalità vèneta e me mojère la ga nasionalità rusa)… pì frecuentemente in pratica i do concèti de Nasionalità e Popolo identifica el steso insieme de individui… ma no ‘l xé un asioma…. xé solo un càxo e/o el movarse de i avenimenti ke ga portà a cuelo.
Par el resto, su ‘sti argomenti preferiso rifarme a le definision “standard”, sensa metarghe de mio… Go inparà ‘ndando in volta par el mondo ke do persone le se pol capire stra-bèn anca se le parla Léngoe difarenti, ma le ga in testa concèti simili o uguali e ke do persone ke le parla la stesa Léngoa le ris-cia de no capirse se i concèti ke le ga in testa i xé difarenti… Cuindi, su ‘l Diritto, anca par motivi de me preparasion inteletuale (no Juridica, ma sientifica) me afido a i concèti standard e réconosésti da tùti.
Relativamente a ‘sto ultimo punto, a poso confermartelo gavendone ‘vésto esperiensa propio ieri sera, ke me so trovà int’ un pub irlandexe in Lusènburgo, jèstio da un irlandexe e frecuentà praticamente solo da irlandexi… me so trovà co uno in parte de mi k’ el ga anca laorà a Trévixo a la Benetton… e da le ciacole ne le ga portà fin a nòte fonda.
… Pensando a i me intarventi da ‘l #1 in vanti, co ‘sto cuà i discorsi i xé rivà su l’ indipendensa irlandexe… crédime se te digo ke se semo capii a ‘l volo 😉
Nòte bone. 🙂
@Giane: mi no so un provocatore, digo domè queo che penso e che dovaria essare patrimonio de ogni persona de bon senso.
No go gnente a che fare co la Lega, pensa ansi che ve go votà do volte, a le provinciai e a le regionai, ma me so za amaramente pentio visto el vostro libertarismo e el vostro dispresso par i temi fondamentai de l’autodifesa etnica de la zente veneta.
@Claudio: Mi i ebrei e i zingani li fasso tornare casa sua, insieme a africani e asiatici, parché no i xe europei.
I protestanti che vive in Veneto i xe europei, no vedo indove che staga el problema, questa xe anca casa sua.
Ubertino, se el tuo xe bon senso, mi alora preferiso i fora de testa.
Lo gò dito e lo ripeto e no me intaresa che te dixi de verne votà: el to pensiero el xe distante àni luce da mi. Cuea che ti te ciami “autodifexa etnica” par mi xe rasismo. Tuto cuà. Me fa vomito el to pensiero. Me dà fastidio fixico el to argomentar. Ansi, spero che cuei come ti noi me vote mai, pensa un fià.
Son ben disposto, ansi contento che el pnv perda voti come i tui, pur de no ver a che far co pensieri deboli come i tui.
Go piaxer che sia vegnui fora tuti sti comenti parché a vol dir che go descoverto un nervo sensibile. Mi co “venetista” a intendo propio cuei che i fa descorsi fora dal mondo e ghe nemo exenpi in sti comenti.
A son d’acordo co Francesco, el senso del me intervento l’era propio cueo: ANCÓ gavemo da voler nar vanti par la nostra strada e rifarse unicamente a la storia de la Serenissima no’l ga senso. Lo go anca scrito, mi a me piaxe la storia, ecome se la me piaxe! Ma el PNV no l’è mia on club de storici ma on partito politico che’l persegue la nasita de la Venetia independente e gavemo da confrontarse co la situasion de ANCÓ par pensar al FUTURO
@ Andrea e Claudio:
Me pare che gavì do inpostasion difarenti… lexendo Claudio me vien in mente el fiłoxofo bretone Ernest Renan che el dixeva che ła nasion xe un plebiscito de ogni xorno (inte’l libro del 1882 “che cosa xeła na nasion?”)… ma anca Russeau e ‘l contrato sociałe… Andrea inveçe ga na vixion che poemo definir “etnogenetica” (overosipia ligada ała etnia, cuindi ała cultura, e no ała genealogia… cuindi da no confonder co cueła “genealogica” che saria: sangue, tera e lengua… che me par che ła sia cueła de Ubertino)…
D’ogni modo, cueło che vołevo dire mi jera che se un doman femo un referendum e vinçe l’indipendensa ghe xe do posibiłi senari: el primo xe che tuto vaga ben, el secondo xe che ła vitoria del SI no vegna açetà. Nel secondo caxo se ałe grandi potense, che segue ła realpolitik, ghe convien el Veneto Stato oro (cofà ghe xe capità ała Slovenia, suìto riconosua da Germania e Vatican), se no i ne manda łe trupe NATO e a noaltri ne toca inboscarse… Mi credo che pa rendare posibiłe el primo senario ghe voja na coperasion co i altri popołi europei: dovemo butar xo insieme i stati otoçenteschi.
@ Andrea:
Lexendo łe definision mese da ti inte’l comento #1 me par de capir che existe la nasion Veneta, ma no el popoło veneto. Justo?
@ Ubertino:
Vara sul ligame tera – omo che la abita go xa scrito neła seconda parte del comento #11.
Pal resto no capiso el to discorso, e no so d’acordo (ma difendo el to dirito de dire łe to idee in libartà), parché i extraeuropei rivai inte’l medioevo i ga da tornar inte ła so tera originaria e inveçe i europei che xe rivai cua senpre inte’l medioevo (i cinbri) no?
Se vardemo ste robe ałora anca ła nostra rełijon in orixene (el cristianeximo el xe sta asorbio e ‘l se gà ocidentałixà) ła xe semitica e no europea (rimandemo idrio anca San Marco?)…
Łe culture no łe xe ferme ma in evołusion (se łe fuse ferme łe saria morte). Ła çiviltà europea de deso ła xe fruto deła contaminasion (cofà tute la altre çiviltà)… łe popołasion no europee ga dato anca łore el so contributo, no soło culturałe, al sviłupo deła nostra çiviltà (un par de exenpi semi ma che rende l’idea: se inte’l medioevo no ghe fuse sta i abrei che prestava i schei – i cristiani no poeva, jera pecato – forse łe robe saria stae diverse… opure i arabi che ga inventà el lanbico, cuindi gnente arabi gnente graspa… opure ła discoverta del’america, gnente formenton gnente połenta…)
Giane, anca mi provo el to stesso disgusto quando leso i to interventi e in genere le tesi liberiste e anti etnia veneta del PNV.
No stà preocuparte del me voto che sicuramente no’l rivarà pì, no xe sicuramente de queo che gavì bisogno, cussita come sicuramente no xe sicuramente del vostro partito che ga bisogno la zente veneta, visti i risultati.
Portè passiensa go messo un “sicuramente” in pì.
O forse anca do, riscrivo la frase co na s-cianta de criterio: “No stà preocuparte del me voto che sicuramente no’l rivarà pì, no xe certo de queo che gavì bisogno, cussita come sicuramente no xe del vostro partito che ga bisogno la zente veneta, visti i risultati.”
Ciao Paolo Pero.
Réspondo a le tó afermasion / cuèstion.
>
> @ Andrea e Claudio:
> Andrea inveçe ga na vixion che
> poemo definir “etnogenetica”
>
Mi te digo trancuilamente cual ke la xé la me vixion : tùto el fa brodo, ma parké el brodo el sipia bòn i ingredienti i ga da esare bèn calibrà.
Alora, par mi el venetista fa parte de ‘sto bròdo.
Vojo dire el venetista intéxo come venet-ista (persona vèneta ke la ga a cuore e ke la ga cosiensa e conosiensa de la Storia, le Tradision e la Léngoa vèneta).
STOP.
Vedito, a semo drio corare el ris-cio de fare ‘l erore ke se xé fàto co la svastica, la false e el martelo, el punho in aria, el saludo roman, evc evc.
I xé sinboi ke i xé stà forsà a canviare de sinhificato.
Te fàso un exenpio par spiegarme. Cuà visin a indove ke laoro, a la periferia de Luxembourg-ville, a ghe xé un réstorante indian indove ke ghe vàgo de frecuente. Drento el réstorante a ghe xé vari cuadri ke i raprexenta varie figure mitolojike indiane… e ghe ne xé una inpiènà de svastike… Inte la rejiòn indù (se no me sbalio) la svastica la xé sinbolo de PAXE. Invese ti te sè bèn ke fine inhobile ke la ga fàto in Europa.
Idem par el saludo roman, k’ el venheva doparà solo in rari caxi e bèn spesifici… varda ti ke fine ke i ghe ga fàto fare.
E vanti cusì co la false e el martlo el punho in alto, evc evc.
A ‘l tenpo, la colpa xéla stà de ki?
Solo de ki ke ga doparà tali sinboli in modo sbalià? No… anca de ki k’ el ga parmeso de farlo sensa scandalixarse e sensa dixaprovare… anca se i gheva na scuxante, no i jèra consapevoli de cuelo ke saria capità dapò.
Bon, mi no vojo parmetare ke i nostri sinboli, ligà a la nostra tradision e cultura i ciàpa na pièga sbalià e par farlo so convinto ke conha darge un fià de rèta e considerasion a cuei venetisti ke i ga veramente a cuore le Tradision, Cultura, Storia e Léngoa… parké el sbalio pì grando saria cuelo de voltarghe le spale, solo parké fra de lori a ghe xé anca de i fanatici.
Saria come cueli ke i dixe ke no i vota el PNV parké el xé libartario, cuando ke no xé vèro, solo ke i libartari d’ el PNV i xé boni de farse vedare pì de ke altri e alora da fóra la pare na roba ke no la xé.
Penso k’ el ventismo el sipia drio vivare el medexemo problema d’ el PNV… El dà na falsa imajine de cuelo k’ el xé veramente.
Par de pì, podarò anca esare concorde co cuelo ke dixe senpre Claudio, vale a dire ke par portare caxa consenso conha ciapare i vèneti par le scarsele e el tacuìn; ma mi so convinto ke ghe xé anca na minoransa ke la se fa convinsare no par el tacuìn, ma par l’ ideale e el legame co la propia tèra, tradision, cultura, Léngoa ke tùti i dì le vien atacà e svalutà (varda le ultime dikiarasion de la Donazzan par exenpio).
Par cosa xé ke go da lasarli perdare ‘sti venetisti in bona fede? Ke ke altri i se dedica pure a convinsare i vèneti interesà a ‘l tacuìn (anca parké i xé bravi a farlo), mi voria invese interesarme de la “minoransa” ke secondo mi la xé interesà a altro oltre a ‘l tacuin.
Òro! Par fare cuesto, el voltare le spale a “tùti” i venetisti incondisionatamente a xé solo un gran sbàlio.
Mi ghe ne conoso de venetisti e poso dirte ke a ghe ne conoso asà poki de estermisti e fanatici… e nisun diretamente… invese cueli ke i xé senplicemente ligà a le propie Tradisiòn e a la propio Léngoa i xé la majoransa.
Solo ke i estermisti i fa le dikiarasion pì in vista e i ghe ne fa tante e alora pare ke tùti i sipia come lori… Bèla tecnica, i xé furbeti, no?
Ma mi ghe ne conoso anca altri ke i lo fa 🙂
Altra ròba ke mi digo senpre (anca se cuando ke la digo la pàsa senpre no scoltà, come ke in cuel momento mi fose drio parlare int’ el dexerto), la xé ke mi go na me vixion e na me speransa par ‘l Stato Vèneto d’ el futuro… ma no la go mai dita e mai la dirò a nisun fin tanto k’ el referendum no ‘l sarà stà fàto e no saremo deventà indipendenti.
Mi lo sò bèn ke la me vixion la piaxarà si e no a un 15-20 % de i vèneti ke i vol e ke i vorà l’ indipendensa, come tùte le altre idee de Stato futuro, ke onhuna la ga si e no un 15-20% de estimatori.
Ma dèso ghemo do robe da fare :
– creare la màsa critica de persone da portare a ‘l referendum;
– metare i paleti politici indove montare la nostra mura de difexa, parké int’ el caxo vinsese el SI a xé bèn gavere xà i scudi da doparare par difendarse da i ataki politici / istitusionali / de consenso ke i rivarà da fóra (Italia e no solo), evc evc.
E le do robe cuà de sora le xé inconpatibili co ‘l dire el Stato ke mi sonho… parké gròsa parte de la màsa interesà a l’ indipendensa la podaria no esare concorde co mi e cundi molarghela de scoltarme se ghe parlo de indipendensa e insieme a ghe parlo de la me idea de Stato futuro.
Par de pì, mi penso ke solo el Popolo el podarà decidare el tipo de Stato k’ el vorà darse, ma finké el Popolo no ‘l podarà pornunciarse liberamente a no ghe xé senso de parlare de i casteli in aria.
E par finire… pìtòtsto de continuare a vivare in “Italia”, mi me ‘ndarà bèn cuakesipia Stato Vèneto ke nasarà, sensa nisun vincolo prejudisiale… basta k’ el sipia el Stato Vèneto. Ma cuesta la xé na me atitudine, ke oviamente no me spèto ke la sipia condivixa da ke altri ke i vole l’Indipendensa.
>
> D’ogni modo, cueło che vołevo
> dire mi jera che se un doman femo
> un referendum e vinçe l’indipendensa
> ghe xe do posibiłi senari:
> (…)
>
Bèn o male te ghè dito cuelo ke dixevo mi… mi pensavo de pì a le situasion finali, sensa pensare a còsa ke le gavaria zenerà, ti parlando de real politik te intendi anca le cauxe ke le movarà vèrso na certa situasion…
>
> (…), se no i ne manda łe trupe NATO
> e a noaltri ne toca inboscarse…
>
O provare a creare dèso le condision ke le bloca stà posibilità int’ el nasere.
>
> Mi credo che pa rendare posibiłe
> el primo senario ghe voja na
> coperasion co i altri popołi europei:
> dovemo butar xo insieme i stati
> otoçenteschi.
>
Magari! Ma come ke ti te dixi, stando soli no ‘l sarà fasile.
Par de pì, a conha dimandarse na roba no da poco: te contentito de rivare a ‘l referendum par liberarte da l’ Italia o ti vol fare un discorso pì anpio?
Ti te parli de cooperasion co altri Popoli Europei… ma in ‘sto momento le gavemo le fòrse par farlo? Crédime… i xé drio provarghe anca cuà in Lusénburgo co na “potensa de fógo” (lèxi skèi) un mucio pì granda de cuela d’ el PNV, ma i xé drio fadigare come dei màti solo par fare cualke centimetro in avanti.
Cuindi, volemo concentrase su l’ indipendensa d’ el Vèneto, su ‘l butar xò i Stati Otocenteski d’ Europa o tùte e do le robe?
>
> @ Andrea:
> Lexendo łe definision mese da ti inte’l comento #1 me par de
> capir che existe la nasion Veneta, ma no el popoło veneto. Justo?
>
Si e no.
Alora le definision ke go meso mi te le trovi par tùto, le xé cuele considerà int’ el Dirito Internasionale moderno e co cuele gavaremo a ke fare.
La nasion vèneta existe, come ke justamente te ghe capio.
El Popolo vèneto el xé existio int’ el pasà (e cuesta la xé na afermasion tolta in considerasion da i venetisti e no i ga tòrto).
El Popolo vèneto el xé vivo par el Dirito pre Réxorgimentale, indove el concèto de Nasion el corispondeva a cuelo de Popolo.
El Popolo vèneto el xé riciamà int’ el articolo 2 d’ el Statuto de la Rejon Vèneto e el vien meso in legame stréto co la Nasion vèneta, dato ke int’ el articolo 2 se parla de salvaguardare el patriomonio culturale, storico e léngoistico – vale a dire la Nasion vèneta – (no se parla de nasion vèneta, ma la se riciama identificandoghene tùte le só peculiarità).
Cuindi, legalmente el existe, e el xé parfin réconosésto da l’ Italia : el Popolo el xé un concèto fortemente ligà a Teritorio e Goerno… e ‘sti tre concèti (Popolo, Teritorio e Goerno) i xé fortemente ligà fra de lori, tanto ke tanti i dixe ke anca el Teritorio no pol existare realmente sensa l’existensa de ke altri do.
El Popolo vèneto el nomina un só Goerno (la Rejon), ke goerna su un Teritorio (la Rejon).
El problema el xé k’ el Goerno k’ el Popolo veneto el nomina no ‘l xé libaro de fare cuel k’ el vole, parké a ghe xé forti interfarense da Roma.
Cusì a te ghe do strade, cuela de l’autogoerno, par xonta réconosésto da le Leji Internasionali e cuela d’ el referendum par parmetarne de “contarse” e de esprimare oficialemente el nostro volere de Popolo.
De le do, mi preferiso cuela d’ el referendum, parké ghemo bixonho de savere ki e cuanti ke i xé i vèneti ke i vol l’indipendensa… El autogoerno el ‘ndaria bèn in caxo ke tra el referendum e l’ indipendensa reale a ghe fuse un periodo de tranxision. Cuesta la xé la me opinipon.
Ciao Andrea
so conpletamente d’acordo col to ultimo comento. Co parlavo dełe difarenti vixion su i conceti de nasion e popoło vołevo soło dare na me interpretasion dei motivi del “misunderstanding” fra ti e Claudio.
Tornando al discorso venetisti… Mi faso na distinsion fra veneti (co ła v picoła) e Veneti (co ła V granda), che po a liveło generałe xe ła distinsion fra suditi e çitadini… Venetisti ghi ne xe de tute do łe sorte (cuindi mi no digo venetisti “raus”… ma penso che cua no lo diga gnisun).
Vegnendo al senario post-indipendensa che ghevo ipotixà parlando de realpolitik e de NATO… No credo propio che stati cofà Spagna, Fransa o UK riconosarà el Stato Veneto (no i se tira ła sapa sui pie da łori sołi creando un stato che in futuro riconosarà catałani, corsi, scosexi etc). Par cueło digo che serve lavorare insieme ai altri popołi europei: dovemo butarli xo tuti insieme.
Domani ci sarà una manifestazione per l’indipendenza, vediamo quanti sudditi (veneti) staranno a casa sul divano o a curare l’orto, e quanti cittadini (Veneti) parteciperanno. Manifestare è un diritto ma se si vuole sensibilizzare la gente sul tema dell’indipendenza, manifestare è quasi un dovere. Altrimenti continuiamo col solito bla bla bla su internet, luogo in cui si ha l’effimera sensazione di essere in molti.
Mi son Veneto e basta !
mi voi che a nostra glorosa republica a ritorni a governar da l istria e dalmaxia a pi in la del lago par ridarne na dignità che sti semoloti de tajani i nà cavà
mi voi che el Leon ritorni a rugir con na spada o con on libro e chel diga vardè che mi son vivo
e che se sapia in giro che esar par l indipendensa no lè de destra o de sinistra ansi !!!
me piasarea che ghe fuse quel naxionalismo che i tajani i ne gà negà
mi non so coxa che voialtri volio , ma mi a voi una nova santisima serenisima republica veneta soto a guida de San Marco
e far tasere sti semi de europei sti stronxi de i turchi e sto rompi caxo che lè el papa
w Dio W San Marco W il doge W i Serenisimi !!!
Par tera Par Mar ……San Marco
Verona…. Fidelis !!!!
me son desmentegà na roba
e far na roba de stampo irlandese simil 1920 ?
sa dixio ?