Ieri sera son nda’ ala riunion dei genitori ala scola media de me fiolo.
Le profesorese le spiegava che nte la clase de me fiolo no ghe xe bastansa solidarieta’ e ghe xe invese masa individualismo. Par far dei exenpi, la profesoresa la spiega che co che la interoga on studente su na poexia staltri studenti no ghe da sugerimenti de scondon, opure che no i se pasa bijetini durante el conpito. El discorso vien sotolinea’ tacando far exenpi dela tragedia in Giapone e come che tuti se da na man in gran solidarieta’.
A sto punto mi interonpo parche’ me par masa sentir dei profesori dele medie che i se lamenta che i studenti no i copia, faxendo on paralelo co l’exigensa de solidarieta’ pai teremota’ giaponexi. Interonpo anca parche’ xera prexente el raprexentante dei studenti e me pareva na discusion tanto dixeducativa. L’epixodio se ga concluxo co la profesoresa pi sgaja che ga fato marcia indrio, mentre on paro de altre le ga serca’ de difender la so poxision Ala fine ghe xe sta on silensio total sia fra profesori che genitori come dir: “sto chi l’e’ semo patoco, asecondemolo”.
La morale che i voleva insegnar la xera: gavi’ da darve na man copiando deso, parche’ se no, vegni’ su egoisti nte na soceta’ che xa de suo la premia l’individualismo.
Mi no go gnente contro la solidarieta’, ma se te voi forsarli a interesarse del grupo invese de se stesi, te poi farghe far lavori de grupo co voto coletivo. Lo faso parfin mi co serti exami a l’universita’, ma ghe xe anca dei corsi de management che proprio par curriculum i baxa el voto individual so la performance del grupo de laoro.
Xe tuto nantro discorso vole insegnar sta solidarieta’ contro l’autorita’. El colmo xe l’autorita’ stesa che la protesta parche’ i studenti no i serca de inbrojar (in maniera coletiva pero’! se no alora no). La lesion de vita che le prof dele medie le vol inpartir xe che se ga da far scuadra contro l’autorita’, e sta lesion la xe indicativa de come che vien percepia l’autorita’. L’autorita’ no xe calcosa che te apartien, la xe calcosa de inposto da l’alto che no fa del to ben: la xe in efeti on stato che te tasa al 70% e te da indrio 4 fregole de servisi; la xe on stato centrale che te inpone da distante dele regole, che no le riflete el volere dela to comunita’. Insoma a xe on conportamento tipico de na soceta’ che la subise n’autorita’.
Se xe on conportamento pi acentua’ in meridion a xe probabilmente parche’ i ga secoli de alenamento indove l’autorita’ la xe senpre sta foresta (normani, arabi, spagnoli, taliani), e la vera forma de governo da rispetar e da difendare la xera cuela che manovrava de scondon. Anca se no gavemo memoria de na situasion difarente da l’atuale, no xe cusi in volta pa’l mondo. Ghe xe posti (vedi Danimarca) dove l’autorita’ la xe vista come on prodoto dela comunita’ stesa, e nar contro le regole a xe come tradir i to fradei. Mi durante la Serenisima no ghe xero mia, ma dal poco che go leto me par proprio de intendare che ghe xera apunto on raporto difarente co l’autorita’ che gavemo deso (e no credo de far el nostalgico o de ver na vixion romantega dela republica veneta). Credo che naltri veneti fin poche generasioni fa xerimo abitua’ a ver on rispeto par le regole, par lo stato, parche’ el xera on prodoto de naltri stesi. Deso, pian pianelo, anca par soravivensa semo drio bituarse a conportarse come staltre soceta’ che le subise da secoli n’autorita’ foresta che no ne apartien. E le nostre prof. le xe drio insegnarne ativamente a deventar dei bravi taliani: va ben far de scondon contro le regole, basta no farve becar e sora de tuto solo se co spirito coletivo.
Lodovico Pizzati – Veneto Stato
PS. Se da sto me discorso ve paro semo patoco, ve rimando a Michele Boldrin su nFA.
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Bravo!
sto kive el ze un discorso veramente intaresante. Te ga sentrà el discorso de l’autorità…. el ze proprio queo uno dei pi grandi problemi deso. L’autorità a se impone, e altri i la subise… anca pasivamente…
Son sta pochi zorni fa a un incontro sue scuoe “libertarie”, dove l’aspeto partesipativo el ze molto importante e i putei, anca se picoi in alcuni ambiti i se regoea da eori.
Ze vegnuo fora che anca putei de sie – sete ani i ga a a tendenza all’autoregoeamento…. e non soeo, i predispone anca sanzion par chi no lo rispeta!
Ma sicome el mecanismo el parte da eori stesi, el funziona!
“La lesion de vita che le prof dele medie le vol inpartir xe che se ga da far scuadra contro l’autorita’”.
coesto el xe el struco de coel che dixe pizzati so sti luminari de prof.
no gò capio però se “autorità” la dixe sol che pizzati o el xe condiviso anca dai luminari.
l’autorità no la porta mai libartà, invese na gestion sapiente e propoxitiva la xe defarente.
l’autorità la porta a metarme mi contra de ti, staltra coxa invese la unise par forsa de robe (no serve gnanca insegnar la solidarietà parchè la nase da sola).
no xe che sti luminari no i ghe riva a capir che la solidarietà mancà intei fioi, la xe el fruto de l’autorità?
e pò, come i vol lori la solidarietà la xe on inbrojio verso on raporto onesto (cofà interogasion) e la fa naser invese inte la cosiensa del fio la “mafia”.
podaria essar ciamada solidarietà se i vol, ma me par che, par exenpio, no podemo dir che l’itajia la gapia on sud solidale.
soravia, solidarietà la se da a chi che xe meso mal co la so vita, la so salute… ma solo se chi che xe nei goai el xe drio suar sangoe par vegnirghene fora (cofà i xaponexi) cioè el ga da demostrar inpegno total.
comuncoe anca se el fio demostra gran inpegno sensa rexultà, pol darse ca el sipia mia masa “portà” par el studio (so sto caxo). “spenxarlo” co la solidarietà xe darghe l’iluxion ca jiu el ghe somejia a chi che gà pì capasità. e on dì co la vita la ghe farà vedar ca la verità-realtà la XE che nol pol farghela so tuto… el se pica.
ma soratuto: la xe la scola ca la xe xà solidale.
xe par coel che la xe sta istituia, par portar istrusion a chi che no sa.
i se lo gà dexmentegà sti luminari?
me sa ca sti prof, de luminari no i gà gnanca le candele.
xe anca vero che ghe xe dixintarese inte i fioi (nol se ciama individualixmo come i dixe i prof). inte sto caxo cogna farli pì partecipi de la situasion (no co scondesi) ma co condivixion… conpasion (patire-con).
ben pizzati. condivido la to protesta.
Veneti o italiani? No vedo più Veneti, el 98% xe italiani.